۹۰ درصد سرای نبی زاده بازار اراک مرمت شد

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص روند مرمت بازار تاریخی اراک بیان کرد: مرمت این بنای تاریخی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و اعتبار قرارداد آن که از بهمن ۹۸ منعقد شده، ۹ ماه بوده است که با توجه به وضعیت کرونا به نظر می‌رسد دو تا سه ماه آینده مدت این قرارداد به دلیل تعطیلی چند ماهه انتهای سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ تمدید شود.

وی با بیان اینکه قرارداد مرمت با پیمانکار منتخب شهرداری منعقد شده است، افزود: با توجه به شرح خدمات ارائه شده، اولویت مرمت و احیا برای سرای نبی زاده گذاشته شد که براساس آن تاکنون ۹۰ درصد کار انجام شده است و تنها مقداری از کف سازی آخر باقی مانده که در حال انجام است.

مرزبان با اشاره به اینکه پس از اتمام کار مرمت در سرای نبی زاده، کارگاه مرمت در سرای کرمانشاهی‌ها بنا خواهد شد، گفت: شهرداری اراک از محل درآمدهای خود مبلغ دو میلیارد تومان را برای مرمت بازار اراک در نظر گرفته است که یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قرارداد منعقد شده است که تاکنون پیمانکار حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صورت وضعیت تهیه کرده و ۹۰۰ میلیون تومان این صورت وضعیت توسط کارشناسان میراث فرهنگی تایید شده است که در مرحله پرداخت به پیمانکار قرار دارد.

وی اظهار کرد: اقدامات مرمتی صورت گرفته که در شرح خدمات پیمانکار و قرار داد ذکر شده است شامل زدودن الحاقات، مرمت جداره ها پاکسازی بازسازی طاق ها، سبک سازی بام و عایق کاری و … است که در سرای نبی زاده انجام گرفته است.

یک شعبه از اخلاقی زیستن، شرکت در امور خیریه و نیکوکاری است
هم اکنون بخوانید

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار لازم برای ادامه مرمت بازار تاریخی اراک، در اولین فرصت شرح خدمات و الزامات و الویت‌های مرمتی توسط کارشناسان امر و معاونت میراث فرهنگی برای عقد قرارداد تعیین می شود که کار با وقفه مواجه نشود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا