موسوی‌بیوکی: استفاده از ماسک وظیفه دینی افراد نسبت به دیگران است

سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های پیشگیرانه در مبارزه با کرونا اظهار کرد: در نظام بهداشت جهانی و با از سر گذراندن چندین ماه تجربه، تمام کشورها به این نتیجه رسیدند که یکی از مهم ترین راه‌های پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، ماسک زدن است. 

وی ادامه داد: دیدیم که به تازگی همه رهبران کشورهای مختلف نسبت به زدن ماسک اهتمام ورزیدند و عکس‌ها و فیلم‌های خود را با ماسک منتشر کردند. از همه مهم تر ولی فقیه ما، مقام معظم رهبری هم ماسک زدند و فرمودند استفاده از ماسک واجب است.

این نماینده سابق مجلس گفت: آموزه‌های دینی می‌گوید وقتی رهبر ما به صورت الگووار کاری انجام دادند، تقلید از آن امر وظیفه همه ماست. 

موسوی بیوکی بیان کرد: رییس‌جمهور و سایر مسئولین هم از ماسک استفاده می کنند. رسانه ها نیز با افزایش فعالیت‌شان در راستای فرهنگ‌سازی این امر باید وظیفه اجتماعی خود را انجام دهند. 

این فعال سیاسی گفت: ماسک زدن اول امری علمی بود ولی الان به یک امر اجتماعی و وظیفه دینی افراد نسبت به سایر افراد اجتماع تبدیل شده است. وظیفه افراد و جامعه استفاده همگانی از ماسک و سایر روش‌های پیشگیرانه است. 

وی در پایان گفت: در این چند ماه افراد تاثیرگذار و مهمی را از دست دادیم. تنها راه حل حفظ سلامتی خود و اطرافیان‌مان توجه به پروتکل‌های بهداشتی است. 

انتهای پیام

تسلیت رییس ستاد اجرایی فرمان امام به آیت الله علم الهدی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا