جمع‌آوری ۶۸۱ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی هلال احمر در سال ۹۸

به گزارش ایسنا، محمدحسن قوسیان مقدم با حضور در سازمان داوطلبان در دیدار با مدیران و کارکنان با تجلیل از زحمات و تلاش‌های صادقانه فعالان عرصه داوطلبی بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت های سازمان های جمعیت هلال احمر و به خصوص نیروهای داوطلب و مردمی برای خدمت رسانی بهتر و سازماندهی مناسب امکانات در حوادث تاکید کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های عام المنفعه به عنوان اولویت مهم جمعیت هلال احمر، افزود: جذب و نگهداشت داوطلبان در شمار وظیفه های خطیر این سازمان است که تیم خوب مدیریتی و کارشناسی سازمان داوطلبان در واقع تامین کننده این ظرفیت برجسته است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سازمان داوطلبان در شرایط عادی و اضطرار برای کمک به آسیب دیدگان و قشرهای آسیب پذیر جامعه، عملکرد موثر و مطلوبی از خود به نمایش گذاشته است، افزود: بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، عملکرد، خلاقیت و تجربه های خوب داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران، الگوی مناسبی برای جمعیت های ملی سایر کشورهاست که می توان با مستندسازی و ترجمه به زبان های بین المللی، آن ها را به اشتراک گذاشت.

قوسیان مقدم همچنین بر تقویت فرایندهای کمک رسانی و سازماندهی منابع انسانی و کمک های مردمی تاکید کرد و گفت: با احصاء نقاط قوت و ضعف می توان هر روز یک قدم رو به پیشرفت برداشت.

در ادامه محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز ضمن اشاره اجمالی به طرح ها، اعتماد نو به نقل از برنامه ها و دستاوردهای سازمان در حوادث اخیر، افزود: تمام تجربه ها و دستاوردهای  چندوجهی سازمان در خصوص مقابله با حوادث طبیعی از جمله سیل ابتدای سال گذشته، ویروس کرونا و تغییرات اقلیمی به خوبی ثبت و ضبط شده است و تجربه ما را برای مواجهه با تهدیدات نوین آینده به مراتب بالاتر برده است.

دادگاه زورگیر اتوبان نیایش شنبه برگزار می‌شود
هم اکنون بخوانید

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، محمد نصیری، رقم کمک های نقدی مردمی جمع آوری شده در سال گذشته را بیش از ۶۸۱ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع رسانی فعالیت ها، ارائه گزارش عملکرد و شفاف سازی در دستور کار این سازمان قرار دارد و به صورت جدی پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: تمامی کمک های جمع آوری شده مردمی بر اساس نیات واقفان و در چارچوب دستورالعمل های جمعیت هلال احمر هزینه می شود. ضمن اینکه در سال های اخیر نگاه سازمان به تشکل های مردم نهاد و خیریه ها به عنوان فرصت برای هم افزایی بوده است. 

به گفته نصیری،  مردم در بدترین شرایط، همواره پشتیبان و تامین کننده اصلی نیازهای آسیب دیدگان از حوادث هستند بنابراین از آنجایی که جمعیت هلال احمر، بیش از آنکه سازمانی امدادی باشد، سازمانی اجتماعی محسوب می شود، همواره از توان داوطلبان حقیقی و حقوقی برای ترویج حال خوب در جامعه تلاش می کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + ده =

دکمه بازگشت به بالا