آغوش باز امام غریب برای یک شهید

به گزارش ایسنا،خبر یافتن پیکر مطهر یک شهید افغانستانی هشت سال دفاع مقدس سند دیگری بر همدلی  دو ملت ایران و افغانستان شد اما با این وجود. مقاومت مجاهدان افغانستانی به شکل‌های متفاوتی بروز پیدا کرد، ولی نتیجه و هدف در همه آنها چه در جهاد افغانستان، چه در دفاع مقدس ایران و چه در جبهه مقاومت سوریه یکی بوده است.

«نسیم افغانی» نام یکی از مجاهدان شهید افغانستانی است که پیکرش به تازگی توسط کمیته جستوجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشورمان کاوش شده است. بنا بر گفتههای سردار محمدباقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین، خانواده شهید نسیم افغانی در حمله نیروهای اشغالگر شوروی سابق به شهادت رسیده‌اند.

چندی پیش نیز یکی از همرزمان شهید نسیم افغانی در جبهه‌های جنگ تحمیلی اعلام کرده بود که از زبان خود شهید شنیده است که همه اعضای خانواده‌اش در این حمله شهید شده‌اند. شهید نسیم افغانی مجرد بود و خانواده‌ای تشکیل نداده بود.

ماجرای کاوش پیکر این شهید نیز جریانی جالب داشت. در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس، با اصرار یکی از تفحص‌گران به وجود شهدایی دیگر در این منطقه، شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، ۳۱ ساله به شماره پلاک CG۵۱۹_۳۹۶ اعزامی از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شد.

شهید نسیم افغانی در زمان شهادت عضو «دسته ۳ » «گروهان ۳ » «گردان سیف‌الله» از «تیپ امام جواد (ع)» «لشکر ۵ نصر» خراسان بود که فرمانده گردان این شهید، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید «سید محمود هاشمی» بود.

رَسته‌ی این مجاهد افغانستانی دفاع مقدس «آرپی‌جی‌زن» بوده است.

چهار فیلم جدید به سینماها می‌آیند
هم اکنون بخوانید

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید «نسیم افغانی» عصر امروز نهم تیرماه در حرم مطهر امام رضا(ع) از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد.

این اعتماد نو به نقل از برنامه به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور محدود خادمان بارگاه منور رضوی و خانواده شهدای مدافع حرم افغانستانی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار و به از تلویزیون‌های پهن پیکر حرم مطهر برای زائران این بارگاه منور پخش خواهد شد.

پیکر این شهید والامقام طبق فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا