امارات، آمریکا را علیه ترکیه در لیبی تحریک کرده است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، هاجر العواد که پس از سال‌ها کار کردن برای العتیبه؛ یک لابی ویژه را به راه انداخته که به مقامات ابوظبی نزدیک است، پیامی اینترنتی را در ۲۲ ماه جاری میلادی به نیابت از امارات و سفیر آن، با استفاده از شرکت لابی “اکین گامپ” در میان سیاست‌مداران، کارشناسان، روزنامه‌نگاران آمریکایی که به مساله لیبی می‌پردازند، پخش کرد.

در این پیام، امارات پیامی را به نهادهای آمریکایی ارسال کرده و از آنها خواسته است تا نگرانی‌های قاهره نسبت به مداخله ترکیه در لیبی را درک کنند. در این پیام بر ایستادگی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در کنار مصر برای تامین امنیت مرزهایش با لیبی تاکید شده است.

در این پیام العواد آمده است: سفیر امارات خواهان آن شد تا پیام ذیل را برای هر کس که مساله لیبی را دنبال می‌کند، بفرستم و شما را به فرستادن این پیام به هر کسی که می‌دانید مساله لیبی را دنبال می‌کند، ترغیب می‌کنم.

العواد تاکید کرد که پیامش به دست مسؤولان ارشد دولت آمریکا رسیده و در این پیام، این دیدگاه امارات تشریح شده است که “تحرکات ترکیه در لیبی با این هدف هستند که مصر را به مداخله نظامی در لیبی بکشاند و این مساله‌ای است که مصر در این روزها با جدیت آن را بررسی می‌کند.”

وی عنوان کرد: “بعد از آن‌که ما تمام تلاش خود را کردیم تا مصر در درگیری در لیبی وارد نشود تهدید عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر مبنی بر مداخله نظامی در لیبی، باید جدی گرفته شود”.

اعتراضات ضد فرانسه، پاکستان را فلج کرد
هم اکنون بخوانید

در این پیام، ترکیه به تشدید تنش‌ها متهم شده است، چراکه تجهیزات نظامی دریایی را به نزدیکی سواحل لیبی فرستاده است.

در این پیام همچنین آمده که ترکیه ۱۵ هزار و ۲۰۰ تروریست تندرو را از سوریه به لیبی منتقل کرده و در این راستا، مصر به یک کشور حامی اخوان المسلمین اجازه نخواهد داد که در مرزهایش حضور داشته باشد؛ چراکه این یک تهدید موجودیتی برای مصر است.

در این پیام اماراتی نسبت به این امر هشدار داده شده است، هر کس که گمان می‌کند که لیبی در حال حاضر از آشوب و خشونت رنج می‌برد، باید منتظر بماند تا رخدادها ۱۰۰ برابر بدتر از آن چیزی که در حال حاضر است، بشود.

از سوی دیگر، کارشناسان آمریکایی در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند که واشنگتن با دیده نگرانی نسبت به نفوذ روزافزون روسیه در داخل لیبی می‌نگرد.

اما این پیام سفیر و مسؤولان اماراتی به نفوذ یا حضور نظامی روسیه یا امارات در داخل لیبی اشاره نکرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا