کنارگذر شرق اصفهان بار ترافیک از شمال ایران به اصفهان را کم می کند

محمدباقر نوبخت امروز (چهارشنبه، ۴ تیرماه) در بازدید از پروژه احداث آزادراه شرق اصفهان در جمع پایگاه خبریان، اظهار کرد: یکی از اهداف این سفر، بازدید و پشتیبانی مالی از کنارگذر شرق اصفهان است که حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب را می تواند تکمیل کند.

وی افزود: افتتاح کنارگذر شرق اصفهان بار ترافیک از شمال ایران به اصفهان را کم می کند و برای دولت این آزادراه از اهمیت خاصی برخوردار است و برای تکمیل این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است که ۲۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و ۸۰ میلیارد تومان دیگر آن نیز در روزهای آینده به پروژه تزریق می شود.

رییس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه کشور ادامه داد: این کریدور ۵۰ کیلومتر فاصله استان های جنوبی کشور را به تهران نزدیک می کند و ظرف ماه های آینده بهره برداری از کریدور شرق اصفهان انجام خواهد شد. البته برای سال ۱۳۹۹ یک اعتماد نو به نقل از برنامه زیرساخت در حمل و نقل داریم که حداقل ۵۱۸ کیلومتر به آزادراه های کشور اضافه خواهد شد.

نوبخت گفت: همچنین شبکه ریلی گسترش می یابد و مثلث توریستی یزد، اصفهان و شیراز از اهمیت خاصی برخوردار است و از اصفهان به یزد امکان خط ریلی وجود دارد و سال جاری را می توانیم سال افتتاح طرح های زیرساختی بدانیم و سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه پشتیبانی مالی این طرح ها را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: فردا ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای افراد کم درآمدی که در حاشیه روستاهای اصفهان زندگی می کنند را آغاز خواهیم کرد و ۱۰۰۰ واحد دیگر را برای افراد تحت پوشش کمیته امداد احداث می کنیم که کمتر از یک سال این واحدهای مسکونی ساخته می شود.

سفیر سوئیس در ایران: پناهندگان در ایران از خدمات مطلوبی برخوردار هستند
هم اکنون بخوانید

احداث آزاد راه شرق اصفهان از سال ۸۲ برای اتصال کریدور شمال و جنوب کشور آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا