کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی تهران با همکاری مردم

به گزارش ایسنا احمد طاهری نقش مردم را در امر حفاظت از عرصه‌های ملی بسیار مهم برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر با توجه به فعالیت‌های فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی، سطح آگاهی عمومی افزایش یافته و آحاد مردم نسبت به عرصه‌های طبیعی احساس مسئولیت بیشتری نسبت به گذشته می‌کنند که خوشبختانه شاهد کاهش تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان هستیم و امیدواریم این روند همکاری و مسئولیت پذیری از سوی عموم مردم تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به بارش‌های مناسب، پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی از وضعیت خوبی برخوردار هستند که با گرم شدن هوا احتمال آتش‌سوزی در این عرصه‌ها افزایش می‌یابد. بر همین اساس اتخاد تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و نیروهای منابع طبیعی در سطح استان تهران در قالب اکیپ‌های اطفای حریق به حال آماده باش کامل درآمدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضمن تشکر از رسانه های گروهی درخصوص اطلاع رسانی و فرهنگسازی اظهار داشت: نیروهای منابع طبیعی با امکانات موجود به عنوان حافظان انفال وظیفه خطیر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در مقابل تصرف، تخریب و آتش سوزی را بر عهده دارند و این رسانه ها هستند که با هدف تنویر افکار عمومی و جلب مشارکت مردم برای بهتر انجام شدن این وظیفه مهم همواره یاری دهنده مجموعه منابع طبیعی بوده اند.

طاهری خاطرنشان کرد: امسال شاهد چندین فقره آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان تهران بوده‌ایم که با حضور به‌موقع نیروهای منابع طبیعی و همکاری و همیاری دیگر دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی بویژه نیروهای آتش نشان همچنین مشارکت مردم از گسترش آتش سوزی ها و خسارات وارده به شدت جلوگیری به عمل آمده است.

آماده‌باش بیمارستان‌های اهواز در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان
هم اکنون بخوانید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به اقداماتی که از سوی این اداره کل انجام شده و در کاهش آتش سوزی و خسارات وارده تأثیر گذار بوده است اشاره و اظهارکرد: اقداماتی همچون تعلیف دام در مراتع، شناسایی نقاط حساس و بحرانی و استقرار دیده‌بان‌های حریق در این مناطق، هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی همچون آتش نشانی، شهرداری‌ها، محیط زیست، جهاد کشاورزی، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و…، فرهنگسازی و اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی عمومی، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق برای نیروهای منابع طبیعی و سازمان های مردم نهاد و همکاری و مشارکت تشکل‌های مردمی و دوستداران طبیعت نقش بسیار مهمی در کاهش آتش سوزی و خسارات وارده به عرصه های مرتعی و جنگلی داشته‌اند.

طاهری با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها منشاء انسانی دارد، گفت: با گرم شدن هوا شرایط برای وقوع هرگونه حریق مهیا است که با کوچکترین بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری حادثه بزرگ و جبران‌ناپذیری متوجه عرصه‌های طبیعی خواهد شد که در این خصوص رعایت نکات ایمنی از سوی عموم مردم مورد تأکید است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها وی از عموم گردشگران و مسافران درخواست کرد: هنگام مراجعه به طبیعت از روشن کردن آتش، رهاکردن ته سیگار و بطری‌های شیشه ای جداٌ خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا