«آزما»ی جدید منتشر شد

به گزارش ایسنا، شماره جدید این ماهنامه با یادداشت‌هایی از هوشنگ اعلم – سردبیر – با عنوان «دهکده‌ای با ده‌ها کدخدا» و  ندا عابد – مدیرمسئول –  با عنوان «جهان رودر رو با نام‌های جدید» آغاز می‌شود. سپس با «یک دریچه حرف» ادامه پیدا می‌کند؛ در این بخش این مطالب آمده است: «به یاد نجف دریابندری»، «مردی که یادمان داد رندانه خندیدن را» درباره حسین توفیق، «سایه‌ای که در روشنایی گم شده»، و «اعتباریابی زیر سایه شکوه بهار» درباره ماجرای خاکسپاری کاووس بالازاده در مزار مهرداد بهار.

پرونده اول  «آزما» با عنوان «کرونا، جان جهان را لرزاند» نیز با این مطالب همراه است: «پرواز به آن‌سوی نغمه‌ها در روزگار قرنطینه» نوشته لوریس چکناواریان، «نگران آینده‌ام خطر جدی است» از بهمن نامور مطلق، «نگاه به جهان با دهان بسته» از محمدرضا اصلانی، «روشنفکران! نوکیسه در خطر انقراض» نوشته ناصر فکوهی، «قدم زدن در هوای سه‌نفره من، کرونا و عزرائیل» نوشته سیدمحمدعلی ابطحی و «دستور کرونا به انسان؛ عمیق نگاه کن!» از سرمد قباد.

همچنین پرونده شماره دو این شماره به «بوف کور» اختصاص دارد. در این پرونده  با عنوان «ادبیات داستانی ایران، همچان زیر سایه یک اثر» این مطالب منتشر شده است: «بوف کور و جهانی یک‌سره در چرخه تکرار» از حورا یاوری، «بوف کور و رمان ایرانی» نوشته محسن یلفانی، «بوف کور، صبور است» نوشته احمد آرام، «کی از زیر شنل کی بیرون‌ آمده؟» از محسن حکیم‌معانی و «هدایت را پشت بوف کور گم کردیم» از محمود حسینی‌زاد.

«جنگ و تلخی‌هایش، نگاه از دو زاویه» نوشته فرحناز عباسی دارابی، «نگاهی به «سلاخ‌خانه شماره پنج»» اثر کورت ونه‌گات از بی‌تا بهروزیان، «گیسیا روایت بازگشت به اصل» نوشته شهرام اقبال‌زاده و «ترجمه «بیگ بنگ» مطالعات کودکی» از علیرضا کرمانی نیز در بخش نقد و معرفی منتشر شده است.

از اصلاحیه یک جایزه فجر تا یک تایید بهداشتی
هم اکنون بخوانید

مقاله جواد مجابی با عنوان «مرغ مرگ‌اندیش گشتیم از شما» و  «تئاتر و کرونا در جوال جدل» نوشته شقایق عرفی‌نژاد  از دیگر مطالب این ماهنامه هستند.

شعر خودمان و دیگران، داستان ایرانی و داستان خارجی از دیگر بخش‌های شماره ۱۴۷ «آزما» هستند.

«آزما» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی ندا عابد و سردبیری هوشنگ اعلم در ۷۳ صفحه با قیمت ۲۰هزار تومان منتشر شده است.

 انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا