احتمال شکست مذاکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد الحاق کرانه باختری

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو آورده است که ممکن است اختلاف نظرهای گسترده بین رهبران حزب لیکود و ائتلاف آبی – سفید بر سر شیوه اجرای طرح الحاق کرانه باختری، در نهایت به شکست مذاکرات مقامات اسرائیلی با آمریکایی‌ها منجر شود.

به نوشته این روزنامه، دولت آمریکا به اعضای لیکود و ائتلاف آبی – سفید اطلاع داده که پیشبرد طرح الحاق کرانه باختری یا هر طرح دیگری در چارچوب معامله قرن بدون رسیدن به یک توافق داخلی و حل تمامی اختلافات در این زمینه، امکان پذیر نخواهد بود.

برخی منابع آگاه نیز تاکید کردند که پس از دیدار اخیر بنیامین نتانیاهو، بنی گانتس، گابی اشکنازی و یاریو لوین با دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، قرار بر این شده که مذاکرات بین طرفین آمریکایی و اسرائیلی تا زمانی که مسؤولان اسرائیلی به توافق داخلی دست یابند، متوقف شود.

نتانیاهو بر الحاق کرانه باختری اصرار دارد و به شدت مخالف گزینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین است و در مقابل بنی گانتس اعلام کرده که به آنچه در معامله قرن ذکر شده، پایبند است و در شرایط فعلی تنها از الحاق تجمع‌های شهرک‌نشینی بزرگ حمایت می‌کند.

قرار است مقامات اسرائیلی طی روزهای آینده جلسات دیگری را هم بین خود و هم با مسؤولان آمریکایی به منظور حل اختلافات و دست‌یابی به یک توافق در این زمینه برگزار کنند.

برخی منابع نیز گفته‌اند که گانتس و اشکنازی مستقیما با جارد کوشنر داماد و مشاور ترامپ سخن گفته و توانسته‌اند بر موضع آمریکا در رابطه با طرح الحاق کرانه باختری تاثیر بگذارند که همین مساله موجب نگرانی نتانیاهو شده است.

رئیس مجلس برزیل امکان استیضاح بولسونارو را رد کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا