ساخت دستگاه بذرکار خودکار توسط محققان دانشگاهی

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد یغمایی، رئیس دانشگاه گلستان گفت: این دانشگاه به عنوان پرچم‌دار توسعه با اتکا به دانش جوانان فرهیخته و متعهد توانسته است مسیر پیشرفت را طی کند. همچنین در سال جهش تولید، قدم‌های خوبی توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان برداشته شده است.

وی ادامه داد: جهش تولید یک اعتماد نو به نقل از برنامه جامع در راستای توسعه پایدار کشور است و دانشگاه‌ها از ارکان اصلی توسعه در همه زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی محسوب می‌شوند که می‌توانند از طریق اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی هدفمند و به کارگیری ظرفیت و پتانسیل‌های دانشگاه براساس نیاز امروز و آینده کشور سهم خود را با تعریف پژوهش‌ها و مطالعات کاربردی به خوبی ایفا کنند.

دکتر یغمایی یادآور شد: در اکثر مناطق کشور کشت به صورت سنتی انجام می‌شود و کشاورزان با مشکلاتی از جمله اتلاف بذر و آسیب‌های جسمی روبرو می‌شوند که در این راستا ساخت دستگاه بذرکار خودکار به منظور رفع نیاز کشاورزان به عنوان پایان‌نامه دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مکانیک دانشگاه گلستان تعریف و ساخته شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این دستگاه با راهنمایی دکتر حامد حسینی عضو هیئت علمی گروه مکانیک و توسط محسن فاطمی نیا دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گلستان با هدف کوچک‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین به منظور استفاده در اراضی تفکیک شده کشاورزی و افراد با توان جسمی کم و متوسط ضمن حفظ سلامتی ساخته شد که دارای قابلیت‌هایی از جمله ردیف کاری در عرض‌های بزرگ‌تر، کشت چندین نوع بذر به صورت همزمان، تعیین فاصله برای کشت بذر و آبیاری همزمان با کشت است.

رشد 1780 درصدی خروج پول از بورس در هفته گذشته
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا