لاوروف: از تاثیر آمریکا در لیبی برای تحقق آتش‌بس استقبال می‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: مسکو از تاثیر آمریکا در لیبی برای تقویت تلاش‌های روسیه و ترکیه جهت آتش‌بس بین طرف‌های درگیر استقبال می‌کند.

لاوروف افزود: اگر آمریکا بتواند از نفوذ خود در درگیری‌های لیبی برای تقویت تلاش‌های روسیه و بازیگران دیگر که برای آتش‌بس تلاش می‌کنند، استفاده کند،‌ این امر مورد استقبال ماست.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با تاکید بر اینکه هرگونه کمک سازنده‌ای برای عبور از بحران چه در لیبی و سوریه یا هر مکان دیگر مورد استقبال است،‌ اذعان کرد: گام‌های ملموس آمریکا برای پیشبرد روند صلح در لیبی را مشاهده نکرده است.

لاوروف تاکید کرد: آنها در کنفرانس برلین شرکت کردند؛ جایی که روسیه در سطح ولادیمیر پوتین حضور داشت آنها براساس قطعنامه‌ شورای امنیت و مطابق با تصمیم کنگره لیبی سندی را امضا کردند و گفتند دولت وفاق ملی را به رسمیت می‌شناسند.

لاوروف در کنفرانس خبری با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز عنوان کرده بود که کشورش از طریق تماس‌ها با ترکیه، تلاش می‌کند تا دو طرف درگیر در لیبی را برای نشستن بر سر میز مذاکره، قانع کند.

لاوروف افزود: در مقابل ما یک ماموریت باقی می‌ماند و این ماموریت قانع کردن طرف‌های درگیر در لیبی برای نشستن بر سر میز مذاکره و دست‌یابی به یک توافق است و ما از طریق تماس‌هایمان با طرف ترکیه‌ای، برای این مهم تلاش می‌کنیم.

وی درخصوص مساله سوریه نیز گفت که آنها در مورد برگزاری نشست سران با حضور روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در تهران به توافق رسیدند اما آنها به دلیل کرونا ویروس؛ هنوز تاریخ این نشست سران را تعیین نکردند.

شین‌فین به سادگی در تکرار انتخابات جمهوری ایرلند "پیروز" می‌شود
هم اکنون بخوانید

وزیر خارجه روسیه بر مشارکت روسیه در کنفرانسی که در ۳۰ ژوئن توسط اتحادیه اروپا پیرامون ارائه کمک‌های انسانی به سوریه برگزار می‌شود، تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به عدم دعوت از نمایندگانی از دمشق برای حضور در این کنفرانس، ابراز تاسف کرد.

طرح الحاق

از سوی دیگر، لاوروف عنوان کرد که اجرای طرح‌های الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، به تنش خطرناکی منجر خواهد شد.

لاوروف در کنفرانسی خبری بعد از مذاکراتش با جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که روسیه و اتحادیه اروپا در مورد این امر توافق نظر دارند که اقدام اسرائیل در الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطینی می‌تواند دورِ جدیدی از خشونت را در منطقه به راه بیندازد.

وی ادامه داد، اجرای طرح‌های الحاق بخشی از اراضی فلسطین در کرانه باختری، احتمال تشکیل دو کشور را تهدید و دور جدیدی از خشونت‌ها در منطقه را ایجاد می‌کند.
 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا