تاکید بر مطالبه‌گری بنیاد شهید و شناسایی خانواده شهید افغان

به گزارش ایسنا به نقل از ایثار، هفتمین جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه ۲۷ خردادماه به ریاست مهندس سعید اوحدی برگزار شد. او در این جلسه ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران جایگاه و نهاد مقدسی است که توفیق خدمت در آن برای ما فراهم شده است و برای موفقیت در مسیر خدمت در این نهاد از ارواح طیبه شهدای گران‌قدر و امام شهدا مدد می‌جوییم.

معاون رییس جمهور افزود: بنده در ستاد آزادگان و سازمان حج و زیارت سابقه همکاری با حوزه نمایندگی ولی فقیه و استفاده از تجربیات مفید این دو ظرفیت را دارم. جایگاه حجت الاسلام والمسلمین شهیدی جایگاه شرعی است و نظر ایشان با توجه به این جایگاه در تصمیم‌گیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، صائب است و حضور ایشان بی‌شک سبب آرامش و اقتدار در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

ساختار بنیاد باید به طور کامل در اختیار وظایف قرار گیرد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص بی‌نیازی به تغییر ساختار اجرایی در انجام مأموریت‌های بنیاد، اظهار کرد: خوشبختانه ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران تکمیل است و به تغییر نیازی نیست، اما باید این ساختار به‌طور کامل در اختیار وظایف قرار گیرد و در مدت خدمت باید نگاه ما به خدمات و مأموریت‌ها بلندمدت باشد.

اوحدی افزود: به جرأت می‌توان گفت هیچ مجموعه‌ای در کشور با این میزان از ظرفیت وجود ندارد و باید با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، مقدس‌ترین نهاد کشور مجموعه‌ای مطالبه‌گر باشد. رهبر معظم انقلاب راه برون‌رفت از تمام مشکلات کشور را فرهنگ ایثار و شهادت می‌دانند و این اصل در مسیر فعالیت‌های ما باید مدنظر باشد. در همین ارتباط دکتر روحانی ـ رییس جمهور ـ نیز بر لزوم افزایش شتاب در خدمات رسانی به ایثارگران تأکید داشته و موفقیت و قدرت کشورمان را به برکت فداکاری‌ها و تلاش‌های خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان دانسته‌اند.

نوای تار ایرانی در خوزستان پیچید + ویدیو
هم اکنون بخوانید

وی جامعه معظم ایثارگر را متعلق به تمام مردم و کشور دانست و گفت: فرزندان شهدا و ایثارگران امروز وارد عرصه خدمت شده‌اند و باید از ظرفیت‌های این عزیزان به‌خوبی بهره گرفت. خوشبختانه حضور این عزیزان در همه عرصه‌ها پررنگ است و به‌عنوان‌مثال تعداد زیادی از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در دوره فعلی مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

اموال و املاک بنیاد شهید امانت خانواده‌های شهدا و ایثارگران است

معاون رییس جمهور بر لزوم افزایش تعامل با دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و افزود: یکی از دستگاه‌هایی که باید به‌خوبی از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کرد صداوسیمای جمهوری اسلامی است و باید با استفاده از این رسانه در مسیر ترویج و توسعه بیش‌ از پیش فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم. همچنین لازم است از ظرفیت مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به‌عنوان فرصت استفاده شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران لازمه رفتار و مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را داشتن روحیه جهادی و انقلابی دانست و گفت: باید این کلام امام علی (ع) را سرلوحه امور خود قرار دهیم که فرمودند «برای دنیایت چنان باش که گویی جاویدان خواهی ماند و برای آخرتت چنان باش که گویی فردا می‌میری». ما آمده‌ایم که خدمت‌گزار ایثارگران باشیم و در همین راستا از هفته آینده سفرهای استانی خود را برای بررسی شرایط و وضعیت آغاز می‌کنیم. دسترسی جامعه ایثارگری به ما باید آسان باشد.

اوحدی بیان کرد: اخلاق‌مداری، روحیه خدمت و انضباط مالی از اصول مهمی است که باید همواره مدنظر همه کارکنان باشد. به‌خصوص در زمینهٔ انضباط مالی باید بسیار با دقت رفتار شود زیرا اموال و املاک بنیاد به‌عنوان امانت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دست بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

تهرانگردی احمد مسجد جامعی به مناسبت روز قلم
هم اکنون بخوانید

خانواده شهید افغانستانی شناسایی شود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیدا شدن پیکر یکی از شهدای افغانستانی دفاع مقدس، گفت: این شهید بزرگوار از لشکر پنج نصر خراسان بوده که پیکر وی اخیراً در منطقه فکه شناسایی شده است. معاونت تعاون و امور اجتماعی و اداره کل امور بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن خانواده این شهید باید با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط همکاری‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی  ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ نیز در این جلسه گفت: حضور آقای اوحدی که خود از جامعه معزز ایثارگری هستند در بنیاد شهید و امور ایثارگران باعث خوشحالی و شادی است. مطمئناً همه در خدمت ایشان و خانواده شهدا خواهیم بود و هدف اصلی رشد بنیاد و رفع مشکلات جامعه ایثارگران است. بنده نیز در این مسیر به عنوان طلبه‌ای کوچک در کنار شما عزیزان هستم.

در ادامه تعدادی از معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه گزارش از فعالیت‌های مربوط به حوزه تخصصی خود پرداختند.

دکتر علی گرجی‌زاده به‌عنوان مشاور حقوقی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر محمد باقری به‌عنوان مشاور عالی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی و حکم خود را دریافت کردند.

گرجی زاده، فرمانده سپاه انصار حفاظت از فرودگاه و از آزادگان دفاع مقدس است که سابقه فعالیت به عنوان معاون حقوقی سپاه پاسداران را دارد. باقری نیز از خانواده شهدا و عضو جامعه حسابداران رسمی کشور و دارای ۴۰ سال سابقه کار مالی و حسابرسی و همکار حوزه مالی وزارت کشور است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا