راه اندازی سامانه « مهرمدرسه» / پیش بینی رشد بیش از ۴۰ درصدی تعهد خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی

مهراله رخشانی مهر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خیرین همواره کنار آموزش و پرورش بوده‌اند و آموزش و پرورش نیز تلاش کرده به تعهداتش عمل کند، اظهار کرد: خیرین سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعهد کردند که حدود ۸۰ درصد آن محقق شده است و پیش بینی ها نشان می دهد ۱۰۰ درصد این رقم محقق می‌شود.

وی افزود: برای مشخص شدن رقم مشارکت امسال باید منتظر برگزاری جشنواره خیرین باشیم که به علت شرایط خاص کرونا، آبان ماه برگزار می‌شود، ولی پیش بینی ما رقم بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به فراهم شدن مقدمات و زیرساخت‌هایی برای تسریع و بهبود ساخت مشارکتی مدارس، گفت: امسال سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه رقم ردیف پروژه‌های مشارکتی را به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسانده است.

رخشانی مهر افزود: در واقع ما امسال برای مشارکت با خیرین در امر مدرسه سازی بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان  اعتبار داریم و طبق برآوردها رقم مشارکت خیرین نیز از بیش از ۴۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته برخوردار خواهد بود.

وی همچنین از طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان « مهرمدرسه» خبر داد و گفت: هدف ما این است که مردم بیشتری را با این فرهنگ آشنا کرده و کار خیر مدرسه سازی را ترویج کنیم. این سامانه این امکان را فراهم می‌کند که افراد پروژه‌ای که مدنظرشان است را انتخاب و سپس به درگاه پرداخت وارد شده و رقمی را برای ساخت مدرسه مشارکت کنند.

درگذشت نودانشجوی دکتری دانشگاه خواجه نصیر
هم اکنون بخوانید

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: امکان رصد پروژه در مراحل مختلف ساخت نیز وجود دارد. راه‌اندازی این سامانه به ویژه به خیرین خارج از کشور کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر در ساخت فضاهای آموزشی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا