تصمیم داودنژاد برای ساخت «متل قو» و اکران «مصائب شیرین ۲»

این کارگردان سینما در گفت‌وگویی با ایسنا درباره سرنوشت اکران «مصائب شیرین ۲» و اینکه آیا تصمیم به اکران آنلاین آن دارد یا خیر؟ توضیح داد: تا وقتی سالن‌های سینما باز بودند که «مصائب شیرین ۲» فرصتی برای نمایش پیدا نکرد. در شرایط حاضر هم قبلا اعلام کردم تصمیم را به شرکای فیلم در فیلمیران و فارابی واگذار کرده‌ام. 

وی افزود: بی تردید اکران آنلاین اگر از جهت زیر ساخت اینترنتی و امنیت بازار و معرفی و تبلیغ فیلم‌ها درست عمل کند به مخاطبان فراوانی در سطح کشور دست پیدا خواهد کرد و شرایط برای تولید و توزیع نمایش فیلم‌های ایرانی دگرگون می‌شود.

داودنژاد خاطرنشان کرد : عمده بازار سالن ما در واقع محدود به تهران و ۱۰-۱۲ شهرستان است، اما اکران آنلاین در سراسر کشور می‌تواند مخاطب داشته باشد. نمی‌دانم چرا تا به حال مدیریت دولتی و صنفی سینما برای سروسامان دادن به اکران آنلاین اقدام جدی و هماهنگ نکرده‌اند. ما هنوز حتی به فهرست روشنی از فیلم‌های متقاضی و در حال نمایش دسترسی نداریم و آمار فروش فیلم‌ها نیز اطلاع رسانی شفاف نمی‌شود.

وی در در ادامه درباره سریالی که قرار بود پیش‌تر برای شبکه نمایش خانگی بسازد، توضیح داد: بله چند بار صحبت شد و قرار بود سریالی برای نمایش خانگی بسازم که نشد. اما این بار سراغ موضوعی رفته‌ام که سی، چهل سال است با آن سروکار دارم و امکانات آن در دسترسم است. این بار تصمیم دارم در باره شهری که ده‌ها سال است به آن رفت و آمد دارم و از پارسال مخصوصا در شرایط کرونا ساکن آن شده‌ام فیلم بسازم؛ شهری که با اهالی و کسبه آن اشنا و دوست هستم و فیلم‌های مختلفی را در آن ساخته‌ام و اکنون در صدد هستم سریالی را در آنجا کلید بزنم که دامنه آن تا چالوس و تنکابن و روستاهای کوهستانی دو هزار کشیده می‌شود. حتما متوجه شده‌اید که درباره سلمان‌شهر یا متل قو صحبت می‌کنم.

درگذشت یک عکاس خبری بر اثر کرونا + نمونه عکس‌ها
هم اکنون بخوانید

این کارگردان در ادامه خبر داد که در حال نگارش فیلمنامه «متل قو» است و اضافه کرد: سریال «متل قو» به سرگذشت اولین شهر ساحلی توریستی ایران می‌پردازد که در پیش از انقلاب به دست «جمشید جوانشیر» بنیان گذاشته شد و همچنین از روزگاران امروزی آن حکایت می‌کند که هنوز مورد علاقه و توجه مردم است و در ایام تعطیل از همه جای ایران و مخصوصا تهران به سمت آن سرازیر می‌شوند و در دهه اخیر با تاسیس یک هتل پنج ستاره ساحلی و هجوم همه برندهای پرآوازه تحولات سریعی در معماری و ساخت و ساز و شیوه‌های زندگی و سلوک فردی و جمعی این شهر اتفاق افتاده است و اکنون می‌تواند فضا و زمینه مناسبی را برای تولید یک سریال مفصل و طولانی اجتماعی و خانوادگی فراهم کند.

او در باره نوع داستان‌ها و حال هوای سریال گفت: فیلم‌های مصائب شیرین ، هوو، تیغ زن، کلاس هنرپیشگی، مرهم، روغن مار و فِراری از جمله فیلم‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان نمونه‌های دور و نزدیکی از ماجراهای این سریال باشند.

داودنژاد یادآور شد که اکنون مشغول طراحی و نگارش فیلمنامه این سریال است و تلاش می‌کند تا پاییز آن را برای تولید آماده کند. چنانکه از توضیحات او بر می‌آید وقایع  سریال «متل قو» در حاشیه دریای خزر و جغرافیای چالوس، نمک‌آبرود، متل قو، نشتارود، عباس‌آباد، تنکابن و منطقه کوهستانی دو هزار می‌گذرد.

نقش های اصلی سریال «متل قو» توسط بازیگران حرفه‌ای و نام آشنا ایفا خواهد شد و سایر نقش‌ها را بازیگران آشنای فیلم‌های دیگر داودنژاد و بازیگران منطقه و نابازیگران محلی به عهده خواهند داشت.

اوحدی:دستور رییس جمهور برای استخدام ۲۰ هزار فرزند شهید و ایثارگر اجرایی شود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا