۳۳۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه ساز در سال جاری

محسن حاجی میرزایی عصر چهارشنبه ۲۱ خردادماه در دیدار با خیرین مدرسه‌ساز استان همدان و اعضای کارگروه طرح تحولی توسعه مشارکت‌ها آجر به آجر، اظهار کرد: علم رفتاری فراگیر و مدرسه کانون یادگیری است، تمدن محصول یادگیری بوده و یادگیری‌های متفاوت تمدن‌های متفاوتی را ساخته است.

وی با اشاره به اینکه دیدن،شنیدن و تفکر کردن سه ابزار مورد نیاز برای یادگیری است، بیان کرد : انسان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها توانمند خواهد شد که مدرسه کانون این اتفاق مبارک است.

وی اعلام کرد: کسانی که به کار مدرسه سازی کمک می کنند مهمترین عامل نجات بشر هستند چراکه در امر مدرسه‌سازی ساختمان مدرسه ممکن است ویران شود اما تاثیرپذیری دانش آموز ابدی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه تنظیم شده، هدفمند، آگاهانه و منضبط آگاهی ها را به جامعه می رساند، گفت: از طریق مدرسه ساختن ساختمان نمی سازیم بلکه سنگ بنای سعادت انسانها را شکل می دهیم.

وی با اشاره به اینکه توفیق مهمی است که سرمایه، عمر و فرصت ما به این کار اختصاص یابد، افزود: این امانت ها برای مدت کوتاه بوده و عمر و تمام برخورداری و دارایی ما زایل شدنی است اما فرصتی به ما داده‌اند که با انجام این کار خود را کامل کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه مدرسه سازی ارزش و اعتبار والایی دارد، اضافه کرد: هر فردی که در آگاه کردن، خوب دیدن، خوب شنیدن و  خوب اندیشیدن انسانها گام برمی دارد بزرگترین خدمت را به بشریت ارائه می کند.

وی با اشاره به اینکه همه بیماری ها حاصل ضعف در این سه مورد است، خاطرنشان کرد: هر کسی که در امر مدرسه سازی گام می گذارد در مسیری گام گذاشته که آثارش همیشگی است و امیدوارم خداوند توفیقی دهد تا عمرمان در راه درست صرف شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در طرح آجر به آجر هم به دنبال مدرسه ساختن و جلب مشارکت مردم هستیم، بیان کرد:آرزو می کنیم هر فردی که علاقمند است، بتواند در ساخت مدرسه و در خرید یک آجر کمک کند چراکه این امر یک ظرفیت بزرگ است.

افتتاح ۱۴۰۰ خانه‌ هلال/شارژ انبارهای هلال
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز علمداران کار خیر هستند و ما پشت سرآنها هستیم، بیان کرد: امیدوارم این کار توسعه یابد و خداوند تضمین کننده کار خیر است همانطور که وعده داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز گفت: امروزه تمرکز دشمن بر نسل جوان است بنابراین باید مقوله تربیت در آموزش و پرورش جایگاه خاصی داشته باشد چراکه آموزش و پرورش حساس ترین وظیفه را در امر تربیت دارد.لمسلمین

 حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی اظهار کرد: آموزش‌ها و تدریس آموزش و پرورش در ایام کرونا سرعت عمل مناسب از لحاظ کمی و کیفی داشت بنابراین لازم است از دست‌اندرکاران آموزشی کشور که چندین ماه درگیر بودند قدردانی کنیم.

وی با قدردانی از تلاش مدیران استانی افزود: به اعتبار شغل معلمی که دارم نگاهم فرهنگی است و با این تعبیر می گویم که مدیران خوبی در استان هستند که این به عنوان یک نقطه قوت برای استان به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه هم جهت بودن نگاه فرهنگی در استان فرصتی خوبی را فراهم کرده است، بیان کرد: خوشبختانه مدیران استان در زمینه های فرهنگی هماهنگ هستند و این توفیقات خوبی را در زمان حال و آینده فراهم می کند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی حوزه آموزش و پرورش در استان اقدامات خوبی انجام داده و جای تقدیر دارد، اعلام کرد: استان همدان در حوزه‌هایی مانند نماز در آموزش و پرورش رتبه و جایگاه خوبی را در کشور دارد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه آموزش و پرورش حساس ترین  و مهمترین حوزه ای است که می تواند در عرصه تعلیم و تربیت ورود کند، اضافه کرد: در نگاه اسلام تربیت از قبل تولد لحاظ می شود همچنین امروز هم که تمرکز دشمن بر نسل نوجوان است باید به مقوله تربیت در آموزش و پرورش توجه خاصی داشت و به نظر می رسد آموزش و پرورش حساس ترین وظیفه را در امر تربیت دارد.

مرگ کوهنورد آماتور در توچال
هم اکنون بخوانید

امام جمعه همدان با تاکید به اینکه در عرصه آموزش می توان خود را نقد کرد وچگونگی و نحوه درس خواندن بسیار مهم است، افزود: نسل امروز آینده سازان فردا هستند که تربیت آنها نیاز به سند تحول دارد.

وی با اشاره به اینکه باید سند تربیتی نوجوان را خودمان بسازیم که این اتفاق در سند تحول افتاده است، گفت: مقداری از جانب برخی از معلمان صحبت می کنم وبارها گفته ام جایگاه معلم و منزلت اجتماعی آنها باید ارتقاء یابد و ما به جد معتقد هستیم در فرهنگ اسلامی جایگاه و منزلت معلم بالاست و نگاه جامعه و دانش آموز و عموم مردم به معلم باید ارتقاء پیدا کند.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در حوزه مصوباتی باید برای فرهنگیان سریع کارهایی مانند رتبه بندی معلمان انجام شود که این کار اکنون درحال انجام بوده و اقدامات خوبی صورت گرفته است،افزود:توجه به معیشت معلمان یکی از بخش های ایجاد منزلت برای آنان است.

وی با بیان اینکه شبکه شاد خیلی زود توانست به لحاظ ضرورت اجتماعی نهادینه شود که این امر نشان دهنده این است که با آماده سازی زیرساخت ها فعالیت و استفاده عمومی از شبکه های داخلی امکان پذیر است، تصریح کرد: 
۱۳.۵ میلیون کار بر از شبکه شاد برای آموزش و تدریس استفاده می کنند پس می توان شبکه ملی  را راه اندازی و آن را مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شبکه شاد تجربه بسیار خوبی بود، گفت: عرصه فرهنگ باید فعال باشد و نیاز تربیت خوب نسل آینده پویندگی و بالندگی است همچنین آموزش و پرورش در بخش هایی مظلوم واقع شده و در جاهایی قوانین فرهنگی و مذهبی اجرا نمی شود که نیازمند یاری رسانی است.

در این مراسم «مه‌لقا جام بزرگ» نخستین زن ورزشکار ایرانی دریافت کننده سهمیه المپیک از وزیر به خاطر سفیر مدرسه‌سازی لوح تقدیر گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

دکمه بازگشت به بالا