الجزایر آمادگی خود را برای میزبانی از گفتگوی طرف‌های لیبیایی اعلام کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محند اوسعید بلعید، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری الجزایر امروز در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: الجزایر روابط خوبی با همه طرف‌های درگیر در لیبی دارد و این موقعیت شرایط را برای میانجی‌گری الجزایر جهت رسیدن به راه‌حل سیاسی واقعی مبتنی بر احترام به مشروعیت مردمی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی فراهم می‌کند.

بلعید گفت: این ایده هنوز مطرح است و تلاش‌ها در خاک لیبی ادامه دارد و برای اجرای طرح پیشنهادی الجزایر تلاش خواهد شد زیرا همه می‌دانند از راه‌حل الجزایر که حامی خروج لیبی از بحران  با یک راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز است، راه گریزی وجود ندارد.

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری الجزایر در پاسخ به سوالی درباره موضعگیری کشورش در مورد طرح پیشنهادی مصر برای بحران لیبی، تنها به تاکید بر این مساله بسنده کرد که الجزایر نیز موضعگیری یکسانی درباره همه طرف‌های لیبیایی دارد و از هیچ تلاشی در راستای منافع و ثبات لیبی فروگذار نمی‌کند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر روز شنبه طرح سیاسی را برای بحران لیبی ارائه کرد که شامل اجرای آتش‌بس از صبح روز دوشنبه، الزام کشورهای وارد شده در درگیری‌های لیبی به توقف ارسال سلاح به این کشور، تکمیل روند کار کمیته نظامی ۵+۵ همراه با سازشی سیاسی با انتخاب یک شورای ریاستی جدید در لیبی با یک رئیس و دو معاون و نخست وزیری خارج از این شورا است.

انتهای پیام

اسد نماز عید فطر را در مسجد اموی دمشق اقامه کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا