شریعتی: نیازمند ساماندهی اقتصاد و مبارزه با گرانی هستیم

عفت شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار کرد: در مجلس یازدهم مهمترین مسائلی که نمایندگان باید از منظر قانونی و نظارت بر حسن اجرای قوانین پیگیری کنند مسائل مهم اقتصادی است. مردم ما امروز در بحران اقتصادی به سر می‌برند و این وضعیت نیازمند ساماندهی است.

وی با اشاره به اعتراضات کارگران در نقاط مختلف کشور و همچنین اعتراضات اخیر کارگران استان کرمان یادآور شد: آنها خواسته‌های بحق خود را مطالبه می‌کنند. چرا که بحران مالی و اقتصادی مبنای زندگی آنها را به هم ریخته است.

وی با اشاره به وضعیت بازنشستگان نیز گفت: مبارزه با تورم و گرانی و ساماندهی اقتصاد به صورت کلی باید در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد تا ما بتوانیم جهش تولیدی که مقام عظمای ولایت فرمودند را شاهد باشیم که این امر اهتمام ویژه مجلس را می‌طلبد.

شریعتی با بیان اینکه کمیسیون‌های مختلف مجلس باید زمینه تحقق جهش تولید را فراهم کنند، افزود: مسئولان اجرایی باید در راستای اجرای قوانین ساز و کار لازم را فراهم کنند تا بحران اقتصادی نداشته باشیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به دو وظیفه پارلمان یعنی قانونگذاری و نظارت یادآور شد: مجلس در جایی که نیاز به بازنگری در قانون است و یا نقص قانون وجود دارد باید اهتمام ویژه نسبت به تجدیدنظر در آن داشته باشد و در مورد قوانین جاری نیز نیاز است که مجلس نظارت کامل و مفیدی بر حسن اجرای آنها داشته باشد. این امر در کنار وظیفه اجرایی دولت و همچنین وظیفه قوه قضائیه برای تحقق عدالت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

کارشناسان رسمی نخبگان و متخصصان حوزه‌های خود هستند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا