چین از واکنش کرونایی خود دفاع کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ما شیائووی، رئیس کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (یکشنبه) گفت مطلب خبری اخیر مبنی بر اینکه دولت چین در همان ابتدا توالی ژنوم این ویروس را به اشتراک نگذاشته است “قاطعانه خلاف واقعیت‌هاست.”

گزارش تحقیقی آسوشیتدپرس به تازگی فاش کرد که آزمایشگاه‌های دولتی چین برای انتشار نقشه ژنتیک این ویروس، بیش از یک هفته در ماه ژانویه تعلل کرده، شناسایی آن در یک کشور سوم را به تاخیر انداخته و اشتراک اطلاعاتی مورد نیاز برای انجام تست‌ها، داروها و کشف یک واکسن را مختل کرده‌اند.   

ما شیائووی به طور مشخص به گزارش آسوشیتدپرس اشاره‌ای نداشت اما گفت در مرحله اول شیوع این ویروس ناشناخته‌های بسیاری وجود داشت و جمع‌آوری یافته‌ها و بررسی مشخصات این ویروس جدید زمان‌بر بوده است.

او گفت: دولت چین چیزی را به تاخیر نینداخته یا لاپوشانی نکرده است. بلکه ما فورا اطلاعات این ویروس و اطلاعات مرتبط به شیوع آن را به اطلاع جامعه جهانی رساندیم و سهم بسزایی در پیشگیری و کنترل این پاندمی در سراسر جهان ایفا کردیم.

این مقام به یک سری از اقدامات دولت چین درباره یک جدول زمانی دقیق در این گزارش دولتی استناد کرد که نسخه انگلیسی آن در ۶۶ صفحه منتشر شده است. در این گزارش، موفقیت چین در کاهش روزانه موارد جدید ابتلا و تبدیل آن به یک رقم در حدود دو ماه و “پیروزی قاطع در نبرد برای دفاع از استان هوبی و پایتخت آن ووهان” در حدود سه ماه مورد ستایش قرار گرفت.

انتهای پیام

بن‌لادن ماه‌ها قبل از مرگ، به فکر ترک خانه امن پاکستان بود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا