نگهداری کودکان معارض قانون، برای اصلاح و تربیت است


نگهداری کودکان معارض قانون، برای اصلاح و تربیت است

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: اصل محوری نگهداری کودکان زیر ۱۸ سال معارض قانون، تنها با هدف اصلاح و تربیت و همچنین تأمین مصلحت آنان سامان‌دهی شده و بنیان این نظام بر پایه پیشگیری رشدمدار استوار است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، سید حشمت اله حیات الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران طی بازدیدی که به منظور بررسی فعالیت‌های جدید کانون اصلاح و تربیت و نیز تجهیز قرنطینه های ورودی جهت غربالگری مددجویان ورودی صورت گرفته بود،  اظهار کرد: کودکان معارض قانون اغلب در خانواده های بدسرپرست یا بی سرپرست رشد یافته و نیازمند توجه جدی و مداخلات روانشناسی و مددکاری هستند.

وی ادامه داد: بنا بر اقتضای سن نوجوانی، این گروه از مددجویان که در مکانی جداگانه و به دور از عناوین و مقررات خاص زندان نگهداری می شوند، نیاز به رفتارهای محبت آمیز و شبه خانواده از سوی کارکنان و مدیر مجموعه را دارند.

مدیر کل زندانهای استان تهران با تأکید بر ضرورت پیشبرد مداخلات روانشناسی و خدمات مشاوره‌ای برای تمام مددجویان زیر ۱۸ سال تصریح کرد: بایستی تمام تلاشمان بر محور اصلاح و تربیت مجدد باشد تا این قبیل نوجوانان با در پیش گرفتن راه صحیح زندگی در آینده دچار اشتباه و ارتکاب مجدد جرم نشوند و به خوبی پرورش یابند.

وی در بخش دیگری از سخنانش توجه به امر حفظ سلامتی مددجویان کانون اصلاح و تربیت را یکی از ارکان اصلی اعتماد نو به نقل از برنامه های اداره کل زندان های استان تهران دانسته، تأکید نمود: طرح غربالگری و شناسایی مددجویان ورودی مشکوک به بیماری یا دارای علایم کرونا باید در قرنطینه به دقت انجام شود و تمام مددجویانی که به مرخصی اعزام می گردند، پس از بازگشت باید دو هفته در این قسمت اسکان داشته، در صورت مشکوک بودن در اماکنی که اختصاص یافته، جدا از دیگر مددجویان ساکن در قرنطینه نگهداری و اقدامات درمانی و پیشگیرانه صورت گیرد.

نباید از سانحه سقوط هواپیما برضد نظام و سپاه سوءاستفاده شود
هم اکنون بخوانید

مدیرکل زندانهای استان تهران همچنین در پایان گفت: هیچ کارمند یا مددجوی مشکوک به علایم ناقل ویروس کرونا، حق ورود به مجموعه کانون اصلاح و تربیت را ندارد و امور پیشگیرانه مانند ضدعفونی روزانه اماکن، توزیع ماسک، دستکش و اقدامات درمانی بهداری این مرکز با جدیت دنبال شود و خانواده های مددجویان اطمینان داشته باشند کودکان و نوجوانان این مرکز در محیطی سالم پرورش می یابند.

براساس این گزارش کانون اصلاح و تربیت تهران مختص نگهداری کودکان و نوجوانان معارض قانون زیر هجده سال است که با داشتن شاکی و حکم دادگاه اطفال معرفی می شوند و در ایام اقامت، ضمن بهره مندی از اعتماد نو به نقل از برنامه های فرهنگی تربیتی، ورزشی، بهداشتی و درمانی، فراگیری حرفه یا شغل مناسب، امکان تحصیل در مجتمع آموزشی حرّ با تدریس دبیران و کادر آموزش و پرورش منطقه ۵ را دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا