طرح تحقیق و تفحص"عملکرد معاون عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها" کلید خورد

نماینده مردم بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی‌آباد و بوموسی در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح تحقیق و تفحص با عنوان “بررسی عملکرد معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها” به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط خبرداد.

منصور آرامی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص متن این تحقیق و تفحص، افزود: شهرداری‌ها از حیث وظایف عمرانی گسترده و شوراهای اسلامی از حیث دایره تصمیم‌گیری در این حوزه دارای نقش بالایی در ارتقای عمران شهری و رضایت عمومی هستند اما امروزه یکی از معضلات شهری عملکرد نامطلوب شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها شده است.

وی ادامه داد: این موضوع در حالی است که هدایت و نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها و نظارت بر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از وظایف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

آرامی با اشاره به اینکه مصوبات شوراها نیز باید توسط فرمانداران با قانون و حوزه اختیارات شوراها تطبیق داده شود، همچنین استانداری‌ها و فرمانداری‌ها باید به نحوه انجام وظایف شوراها نظارت کنند و فرمانداران و استانداران باید تحت نظارت وزارت کشور ازجمله معاون عمرانی وزیر کشور باشند اما بعضاً به دلیل عدم وجود نظارت دقیق و مؤثر وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موجب شده تا تخلفات در حوزه شوراها و شهرداری‌ها افزاش یابد تا جایی که هرچند از گاهی شهردار یا عضو شورای یکی از شهرها به دلیل سوءاستفاده، سهل‌انگاری یا تخلف بازداشت و موجبات بدبینی افکار عمومی به مدیریت کشور فراهم می‌شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: لازم است عملکرد سازمان شهرداری‌ها و معاونت عمرانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و شوراها و هیئت‌های تطبیق مصوبات شوراها(بالاخص در حوزه عمرانی و توسعه شهری) با قوانین و مقررات موردبررسی قرار گیرد.

ورود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن شرکت آسترازنکا به ایران در آینده نزدیک
هم اکنون بخوانید

آرامی در پایان گفت: این اطلاعات لازم است با اعمال ماده ۲۱۲ تهیه و در دسترس مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، این طرح تاکنون به امضا منصور شکراللهی(نماینده جنوب کرمان در مجلس)، احمد جباری(نماینده غرب هرمزگان در مجلس)، احمد مرادی(نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس)، محمدرضا رضایی(نماینده مردم جهرم در مجلس) و عادل نجف زاده(نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس) رسیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا