نیروهای دولت وفاق ملی لیبی شهر ترهونه را نیز تحت کنترل درآوردند

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، محمد قنونو، سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی امروز (جمعه) اعلام کرد که این نیروها از چند محور وارد شهر ترهونه به عنوان یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” تحت امر خلیفه حفتر شدند.

وی در این باره گفت: نیروهای دولت وفاق ملی از چهار محور وارد شهر ترهونه شدند و درحال حاضر این شهر را به صورت کامل تحت کنترل خود دارند.

قنونو تأکید کرد: نیروهای دولت وفاق یگان‌های “ارتش ملی” در شهر راهبردی ترهونه را درهم کوبیدند و درسی فراموش نشدنی به آنها دادند.

وی ادامه داد: نیروهای دولت وفاق در حال تعقیب نیروهای فراری حفتر از ترهونه هستند.

دولت وفاق ملی لیبی پنج‌شنبه اعلام کرده بود که نیروهای آن بر تمام طرابلس، پایتخت مسلط شدند که این پیشروی بعد از راندن آخرین نیروهای باقی مانده ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر از طرابلس رخ داد. نیروهای دولت وفاق لیبی روز گذشته وارد مرزهای اداری شهر ترهونه در جنوب شرقی پایتخت شده بودند.

شبه‌نظامیان حفتر که توسط امارات، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از چهار آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیروهای ارتش دولت وفاق ملی لیبی نیز که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) را آغاز کردند.

انتهای پیام

ویدئو / از پاسخ ایران به آژانس تا ادامه حملات سایبری به آمریکا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =

دکمه بازگشت به بالا