عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان: امام خمینی نعمت بزرگ الهی برای تمام بشریت بود

به گزارش ایسنا، محمد سعید الخنساء عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان در نشست وبیناری با زائران امام (بیروت) گفت: امام نعمت بزرگ الهی برای تمام بشریت و به ویژه مسلمانان بود؛ ایکی از روزهای ایام الله بود، که امام ما را در خانه اش و در منزل خاص خود و بدون عمامه پذیرایی نمود، نزد او رفتیم تا برکت از او بگیریم وحکم ولایت را کسب کنیم، حکم او برای ما روشن و صریح بود «شما در این مرحله، در مرحله ای حسینی قرار دارید».

وی افزود: در سال ۱۹۸۲ میلادی ما را به پیروزی بشارت داد و گفت: شما حتما بر اسرائیل پیروز خواهید شد، و اسرائیل در تله گیر افتاده است، برخی از شما پیروز به شهادت خواهند رسید و برخی دیگر پیروزی را با چشمان خود خواهند دید. از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ که پیروزی بدست آمد و بشارت بزرگ بود، این یک الهام ربانی بود. امام ما افتخار می کنیم که بگوئیم در آن دیدار ما موظف شدیم که جهادی حسینی  در مقابله با اسرائیل داشته باشیم و با حمایت امام خمینی و جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و این حرکت پیروزمندانه متبرک شدیم، در سال ۱۹۸۱م، زمانی که دانشجویان مجاهد لانه سفارت آمریکا در تهران را اشغال کردند  عملیات کماندویی آمریکا در صحرای طبس انجام شد و به لطف خداوند متعال طوفان وزید و هواپیماها به یکدیگر برخورد کردند و عملیات شکست خورد. بلافاصله پس از آن کنفرانسی در هتل استقلال تهران برگزار شد که  من و محمد رعد به آنجا دعوت شدیم. در آن کنفرانس اعتماد نو به نقل از برنامه ای برای دیدار با امام خمینی نبود، مهمان های اروپایی و نیز آمریکایی به سرپرستی کلارک وزیر سابق دادگستری آمریکا حضور داشتند.   کلارک در کنفرانس  در سخنان خود گفت: به نفع ملتها و کشورهاست که تمام افراد آزاد شوند تا آتش جنگی شعله‌ور نگردد، چرا که تمام جنگنده ها، ناوها و تجهیزات نظامی در سراسر کشورهای دنیا منتشر شده اند.

واکنش نوبخت به دیدار روحانی با فرماندهان سپاه
هم اکنون بخوانید

الخنساء ادامه داد: پس از سخنان او بلافاصله اعلام کردند که فردا با امام خمینی دیدار داریم و این جزو اعتماد نو به نقل از برنامه اصلی نبود، لذا مهمانان به دیدار امام خمینی رفتند. با صراحت بگویم که دیدار و نقطه عطفی تاریخی بود. امام فرمود که ” از جنگنده ها و ناوها سخن می گویند، اگر سلاح بسیار دارید ما نیز عاشقان شهادت بسیار داریم، بدانید ما با شما در طبس نجنگیدیم اما خداوند در طبس جنگید و به آقای کارتر می گویم ”  اگر این را باور ندارد، بار دیگر عملیات را تکرار کند”این موضوع در این کنفرانس امر غیر قابل انتظاری بود که در برابر رئیس جمهور آمریکا بایستد و بگوید دوباره عملیات را تکرار کنید. این نوعی مبارزه طلبی آشکار بود. این سخن، کنفرانس را به لرزه درآورد و ضربه سنگینی بود که کنفرانس را شکست داد و آن چه درباره آن می اندیشیدند و قدرت و عزت و کرامت و سربلندی را برای کشورهای عربی اسلامی در مقابله با استکبار وطاغوت آمریکایی را از همان روز تثبیت کرد.

این عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان گفت: این کار را نه رئیس جمهور و نه رهبر و نه هیچ انسانی عادی نمی تواند انجام بدهد، بلکه نوه امام حسین علیه السلام و حجت خدا بر روی زمین می تواند انجام بدهد، و باید بگویم که  خداوند بر ما و بشریت نعمت داد و بار دیگر بگویم که الحمدلله که خداوند توفیق به ما داد تا جانشین او امام سید علی خامنه ای و رهبری با برکت اسلامی که در کنار لبنان ایستاد و در کنارش مبارزه کرد را عنایت فرمود، به ویژه نقش برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد بزرگ آنها در کنار رزمندگان لبنانی در مقابله دشمن صهیونیستی جنگیدند و درود می فرستیم به تمام شهدا و رزمندگان و مجروحان و خوشا به سعادت شهدا و رحمت خداوند بر امام خمینی راحل باد.

لاریجانی با آیت‌الله امینی و مؤمن دیدار کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا