نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن: کنفرانس ریاض تلاشی برای بهبود وجهه عربستان بود

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اظهار کرد: برگزاری کنفرانس حامیان یمن در ریاض، پایتخت کشور دشمن تلاشی برای بهبود وجهه و آبرو خریدن برای چهره دشمن در سطح بین‌المللی است، هدف از این کنفرانس طولانی کردن جنگ علیه یمنی‌ها و پنهان کردن واقعیات آشکار و دلیل اصلی رنج و مشکلات یمنی‌ها و فاجعه ویرانگری است که آنها از پنج سال قبل با آن زندگی می‌کنند.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه کمک واقعی در اعمال فشار جدی و واقعی برای توقف ریشه‌های اصلی بحران انسانی یمن یعنی جنگ و محاصره نهفته است، گفت: کشورهای متخاصم هر کاری هم انجام دهند، هرگز نخواهد توانست حقیقت جنایات جنگی بی‌سابقه‌ای را که در یمن مرتکب می‌شوند، مخفی کنند.

بن حبتور افزود: راه‌حل فاجعه انسانی موجود در یمن تنها توقف جنگ و باز گذاشتن فضا به روی همه طرف‌ها برای آغاز مذاکراتی جدی و به دور از هرگونه دیکته است.

او در ادامه گفت: جامعه جهانی همواره در سال‌های گذشته حمایت‌هایی از یمن به عمل آورده اما متاسفانه آن کمک‌ها از نیازهای رو به‌ فزونی یمنی‌ها فراتر نرفته‌اند.

به گزارش المیادین، عربستان و امارات برای نهادهای انسانی شرکت‌کننده در این کنفرانس شرط کردند نباید از کمک‌های خود در این کنفرانس در مناطق شمال یمن واقع در کنترل نیروهای وابسته به انصارالله استفاده کنند.

عربستان و سازمان ملل روز سه‌شنبه کنفرانس مجازی کشورهای حامی مالی یمن را برگزار کردند، نتیجه این کنفرانس برای نهادهای انسانی در ژنو که کمک‌هایی به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار دریافت می‌کردند، ناامیدکننده بود و میزان کل بودجه‌های وعده داده شده در این کنفرانس تنها به ۱.۳۵ میلیارد رسید.

مشرف حکم اعدامش را "انتقام‌گیری شخصی" خواند
هم اکنون بخوانید

لیز گراند، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن چند روز پیش از این کنفرانس اظهار کرد: کمک‌های کمتر از ۱.۶ میلیارد دلار به معنای آن است که این عملیات با شکست‌های فاجعه‌باری مواجه خواهد شد.

گراند افزود: سازمان ملل هرگز موفق نخواهد شد غذا، خدمات بهداشتی، آب آشامیدنی، فاضلاب شهری و یا تغذیه‌ای را که برای نجات دو میلیون کودک مبتلا به سوء تغذیه از خطر مرگ نیاز است، تامین کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا