مودی دعوت ترامپ برای شرکت در نشست گروه ۷ را دریافت کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در تماسی تلفنی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت که بابت همکاری با ایالات متحده و سایر کشورها برای تضمین موفقیت نشست آتی گروه هفت خشنود است.

ترامپ روز شنبه گفته بود که تا سپتامبر ۲۰۲۰ نشست گروه هفت را که قرار بود در کمپ دیوید برگزار شود، به تعویق می‌اندازد و به دنبال دعوت از استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند برای شرکت در این نشست است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تمایلش را برای بیشتر کردن تعداد اعضای گروه از میان اقتصادهای پیشرفته‌تر جهان ابراز کرده است.

وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ با توجه به این تمایل، ترامپ از مودی دعوت کرده تا در نشست آتی گروه هفت که در آمریکا برگزار می‌شود، شرکت کند.

نخست وزیر هند و رئیس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی همچنین به تبادل دیدگاه‌ها درباه وضعیت کووید-۱۹ بر کشورهایشان، بن‌بست موجود بین هند و چین و نیاز به اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی پرداختند.

در بیانیه کاخ سفید نیز آمده که ترامپ و مودی به بررسی نشست گروه هفت، واکنش به پاندمی کروناویروس و وضعیت امنیت منطقه‌ای پرداختند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد، ترامپ گفته که ایالات متحده نخستین بخش از محموله ۱۰۰ واحدی دستگاه‌های تنفس مصنوعی را در روزهای آتی به هند می‌فرستد.

در جریان این گفتگوی تلفنی، ترامپ بار دیگر به سفر ماه فوریه‌اش به هند نیز اشاره کرد.

انتهای پیام

تا بایدن رسما رئیس‌جمهور نشود، آمریکا در خطر است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا