مباحث اغواگرانه‌ای در داخل واژه طب اسلامی مستتر است

امیر حسین جمشیدی، عصر دوشنبه، دوازدهم خرداد ماه در جمع پایگاه خبریان در تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: واژه‌ای تحت عنوان طب اسلامی در برخی موارد امید واهی به افراد داده و فرصت درمان مناسب را از آن‌ها می‌گیرد.

وی افزود: کل نظام کاری ما اسلامی است، اما قائل به واژه‌ای به نام طب اسلامی نیستم و چیزی به‌نام طب اسلامی نداریم.

وی اضافه کرد: اگر روایت‌هایی به نام برخی از ائمه نیز وجود دارند، باید بررسی شوند که در چه زمانی و به چه کسی و با چه شرایطی گفته‌ شده‌اند.

به گزارش ایسنا، جمشیدی در ادامه متذکر شد: هرگز نگفته‌ایم که از درمان رایج استفاده نکنید و سراغ طب سنتی بیاید، طب سنتی، مکمل طب رایج است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نحوه برخورد با ارائه داروهای غیر مجاز در عطاری‌ها خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم که هر خانواده‌ای بازرس خودش باشد و برای دریافت خدمات مربوط به طب سنتی به سلامت کده‌ها، کلینیک‌ها و محل‌های مورد تایید دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت مراجعه کند.

به گزارش ایسنا، جمشیدی خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی، وظیفه نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در عطاری‌ها، معاونت درمان، وظیفه نظارت بر دخالت عطاری‌ها در امور پزشکی و معاونت غذا و دارو وظیفه رسیدگی به ارایه داروهای غیر مجاز، قاچاق و فراورده‌های ارائه شده در عطاری‌ها را برعهده دارند.

به گفته رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، عطاری‌ها همچنان تحت نظارت اتحادیه عطاران و سقط فروشی‌ها هستند.

انتهای پیام

انتشار مجلات دی‌ماه رشد با رمزینه‌ها و پویش‌های شهید سلیمانی در آستانه سومین سال فراق
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا