۷۶۳۹ ظرفیت خالی در مراکز ویژه معتادان متجاهر استان تهران

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران ضمن قدردانی از انجام تست‌های PCR از معتادین متجاهر در طرح جمع‌آوری این معتادین قدردانی کرد و افزود: از نهم اردیبهشت ماه سال جاری که بحث جمع‌آوری معتادین متجاهر مطرح شد تاکنون ۴۸۵۶ نفر جمع‌آوری شدند که از این میان ۳۶۲۷ نفر پذیرش شدند و ۱۲۰۰ نفر نیز کسانی بودند که یا معتاد نبودند و یا معتاد متجاهر نبودند. البته رسیدگی به این افراد بر اساس پروتکل‌های مشخص انجام می‌شود اما ابهاماتی هم در این مسیر وجود دارد.

وی افزود: کمیته امداد و بهزیستی اعلام کردند که در میان این افراد سالمندانی که بیمار و معتاد نیستند پذیرش می‌کنند لذا برای افرادی که دچار بیماری بودند مقرر شد توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌های منتخبی نسبت به پذیرش و درمان آنها اقدام کنند. امیدواریم دانشگاه‌های علوم پزشکی بیمارستان‌های منتخب را اعلام کنند.

وی ادامه داد: از ۴۸۵۶ نفری که در این طرح جمع‌آوری شده‌اند ۳۴ نفر یعنی معادل ۱.۱ درصد تست کرونای آنها مثبت بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افرادی که نیازمند بستری بودند بستری شدند و سایرین اقدامات ایزوله برای آنها انجام شده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۶۳۹ نفر ظرفیت خالی در مراکز وجود دارد افزود: هنوز پذیرش ما به اتمام نرسیده و نسبت به ادامه پذیرش این افراد اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی خطاب به شهرداری تهران گفت: شهرداری بر اساس قولی که داده بود باید ظرفیت برای ۲۰۰۰ نفر را فراهم می‌کرد که درخواست می‌کنیم هر تصمیمی غیر از این تصمیم را در نظر دارند حداکثر ظرف مدت یک هفته به استانداری تهران اعلام کنند.

روند صعودی کرونا در ۱۴ استان کشور
هم اکنون بخوانید

محسنی بندپی تاکید کرد: در رابطه با معتادین اطفال با توجه به اینکه زیر ۱۸ سال سن دارند باید روان درمانی انجام شود و بر اساس پروتکل‌های اعلام شده مشخص شود که آنها به کجا ارجاع داده شوند. همچنین در مورد زنان معتاد نیز بهزیستی ۲۵۰ نفر در قرچک ظرفیت دارد اگر این ظرفیت کم باشد باید ظرفیت جدید ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: بی تردید زنان معتاد آسیب پذیرتر هستند و کودکان نیز آسیب پذیری بیشتری دارند. ضمن اینکه درمان آنها نیز ساده‌تر است. لذا باید به طور جد مورد توجه قرار گیرند.

تست مثبت کرونا در ۳۴  معتاد

مصطفی هادی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز در این جلسه در ارائه گزارشی گفت: از تاریخ نهم اردیبهشت ماه تا دهم خرداد ماه سال جاری یعنی به مدت ۱۹ روز روزانه ۲۵۵ نفر توسط پلیس جمع‌آوری شدند که از این میان ۱۹۰ نفر در مراکز اقامتی پذیرش شدند. ضمن آنکه از این تعداد به صورت میانگین ۱۰ نفر از اتباع خارجی و ۴۹ نفر نیز ترخیص و یا به سامان سراهای شهرداری ارجاع شدند.

وی افزود: از مددجویان پذیرفته شده در مراکز ۲۸۲۷ نفر یعنی معادل ۷۸ درصد در مرکز فشافویه و ۸۰۰ نفر یعنی معادل ۲۲ درصد در مرکز شفق پذیرفته شده‌اند.

وی تاکید کرد: از ۳۶۲۷ نفر مددجویانی که پذیرفته شده‌اند تست پیشیار انجام شده که ۳۴ نفر تست‌شان مثبت بوده، این تعداد معادل یک درصد از کل پذیرفته شدگان است. ۷۶ نفر معادل هشت درصد عدم تهاجر داشتند که این رقم دقت پلیس در جمع‌آوری را نشان می‌دهد. همچنین ۵۱ نفر معادل پنج درصد دارای معلولیت جسمی، ۴۶۰ نفر معادل ۴۶ درصد تست اعتیادشان منفی ولی کارتن خواب بودند، ۱۰۳ نفر معادل ۱۰ درصد کهولت سن داشتند، دو نفر صغر سن داشتند و ۴۵ نفر معادل پنج درصد دارای کارت متادون بودند و ۲۶۳ نفر معادل ۲۶ درصد نیز دارای بیماری بودند.

مهار ۵۵۰ راس دام در مرز ارومیه
هم اکنون بخوانید

وی تاکید کرد: در حال حاضر در مراکز ماده ۱۶ و تبصره۲ در سطح استان تهران ۷۴۹۱ نفر نگهداری می شود و ۷۶۳۹ نفر نیز ظرفیت خالی وجود دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا