گزارش اسپوتنیک از تصمیم اخیر آمریکا در مورد برجام


گزارش اسپوتنیک از تصمیم اخیر آمریکا در مورد برجام

اسپوتنیک در گزارشی به تصمیم اخیر ترامپ پرداخت.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ایالات متحده با زیر پا گذاشتن یکی از بندهای بسیار مهم برجام که امکان نظارت باز بر اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای ایران را به کشورهای دیگر می‌داد، معافیت‌های همکاری شرکت‌های بین‌المللی با ایران در زمینه هسته‌ای را لغو کرده است.

معافیت‌هایی که نه توسط ایالات متحده بلکه توسط شورای امنیت وضع شده و عملا کشورهای دیگر ملزم نیستند که چون این معافیت‌ها از طرف آمریکا لغو شده همکاری خود با ایران را متوقف کنند.

 

اعضای برجام این بند را در برجام گنجانده بودند که با حضور شرکت هایشان در بخش هایی از اعتماد نو به نقل از برنامه هسته ای ایران بتوانند دو چشم بینا در این اعتماد نو به نقل از برنامه داشته باشند که خارج از چهارچوب بازرسی سازمان بین المللی انرژی هسته ای نوعی نظارت غیر رسمی بر بخش هایی اعتماد نو به نقل از برنامه هسته ای ایران داشته باشند.

حال با این تصمیم خود ایالات متحده هر دو چشم بینای اروپایی ها را ناتوان کرده است.

اکنون  مسئولیت خروج شرکت های خارجی از این اعتماد نو به نقل از برنامه گردن آمریکا افتاده است‌

دقیقا مانند زمانی که آمریکایی ها خرید آب سنگین و اورانیوم غنی شده ایران را ممنوع کردند تا برجام را به هم بزنند و عملا بهانه ای برای ایران فراهم کردند که هم آب سنگین و هم اورانیوم غنی شده بالای ۳۰۰کیلو گرم را داخل کشور نگه دارد. اکنون فرصت اقدام دیگری برای ایران فراهم شده است و می توانند گل دیگری به آمریکا بزنند .بعید است شخص دیگری با تیم دیگری بخواهد سرکار بیاید که اینقدر به ایرانی ها امتیاز طلایی بدهد.

هر ماه ۲۰ هزار شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی ثبت می‌شود
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا