سربازان نقش مهمی در امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارند


سربازان نقش مهمی در امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در مراسم شب قدر که با حضور سرتیپ شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و جمعی از روحانیون و فرماندهان این سازمان برگزار شد اظهار داشت: سربازان غیور با ورود به نیروهای مسلح نقش موثری در تولید امنیت و اقتدار ایران اسلامی دارند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا،حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و در لیالی قدر با حضور در مرکز آموزش شهدای جوادنیا وزارت دفاع طی سخنانی با عرض تسلیت شهادت اولین امام شیعیان جهان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام مولی الموحدین امیرالمومنین ، شب قدر را شب بیداری، استغفار،  توبه، راز و نیاز با پروردگار متعال دانست که به جهت عظمت و شرافت بی نظیر این شب عزیز باید از همه دلبستگی های دنیا فارغ شد و دل ها را به سوی خداوند متعال متوجه ساخت و حاجات و نیازهای خود را طلب کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور گفت: همان گونه که خداوند متعال می فرمایند “” لیله القدر خیر من الف شهر”” است یعنی لیله قدر از هزار ماه برتر و با فضیلت ترین است؛ هزار ماه یعنی ۸۴ سال عمر مفید یک انسان که با بندگی و طاعت همراه باشد؛ پس باید از این فرصت بی نظیر که خداوند متعال با لطف و مرحمت خود در اختیار بندگانش قرار داده است حداکثر استفاده را برد.
 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع؛ علی بن ابیطالب (علیه السلام ) را شخصیت بی نظیر عالم اسلام و جهان هستی بعد از وجود مقدس رسول مکرم اسلام (ص) دانست که همانند این وجود شریف خلق نشده است .
حجت الاسلام آقاجان پور با بیان ابعاد شخصیت امیرالمومنین علی بن ابیطالب( علیه السلام ) ازجمله عدالت گستری، تقوا،  پرهیزگاری، زهد ،حکومت داری و شهادت مظلومانه افزود:  ولادت این حضرت توسط مادر گرامی‌شان فاطمه بنت اسد در خانه خدا نشان از فضیلت و برتری این انسان در عالم هستی دارد که به اذن پروردگار عالم دیوار کعبه شکافته می شود و مادر حضرت به درون خانه خدا وارد می شود و محل تولد این انسان بی همتا خانه خدا قرار می گیرد و یک چنین فضیلت و شرافتی در وصف هیچ یک از انبیا و اولیای الهی سابقه نداشته است.

ندیمی: ریشه فساد در قوانین، نظارت و مدیریت است
هم اکنون بخوانید

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در بیان مظلومیت علی بن ابیطالب (علیه السلام)  در عصر و زمان آن حضرت خاطرنشان ساخت: هنگامی که خبر شهادت امام در محراب مسجد کوفه و در هنگام نماز به مردم شامات رسید اظهار داشتند که مگر علی (علیه السلام ) هم نماز می خواند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور این جو مسموم تبلیغاتی برعلیه اولین مسلمانان عالم بعد از وجود نازنین پیامبر خاتم را نتیجه تبلیغات سوء دشمنان اسلام و دستگاه بنی امیه دانست که توانسته بودند حقیقت مسلم اسلام ناب محمدی (ص ) را از مردم زمان عصر خود کتمان کرده و مخفی نگه دارند.
 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در تشریح ویژگی های شخصیت بی نظیر علی بن ابی طالب( علیه السلام) افزود: آن حضرت اولین مؤمن به خداست که به پیامبر عظیم الشأن اسلام اقتدا کرد و پشت سر پیغمبر اکرم (ص ) نماز خواند و در تمامی جنگ ها در رکاب رسول مکرم اسلام برای پیروزی جبهه حق و اهتزاز پرچم مقدس اسلام عزیز و قرآن کریم جنگید و “لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار” از فضیلت ها و مناقب آن حضرت است .
حجت الاسلام المسلمین آقاجانپور خطاب به جوانان و سربازان حاضر در مرکز آموزش شهدای جوادنیا اظهار داشت؛ باید همگان به خوبی بدانیم و آگاه باشیم که حضرت امیر (علیه السلام) از ما چه میخواهد و به وصایا و سفارشات و توصیه های حضرتش عمل کنیم.
 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خاطر نشان ساخت: حضرت علی علیه السلام در درجه نخست انتظار دارد که زینت و آبرو و پیرو واقعی آن حضرت باشیم و با رفتار و عملکرد خود در عرصه جامعه و گوش کردن به سفارشات آن حضرت بتوانیم  ارزش ها و مبانی دین مبین اسلام را در جامعه بشری پیاده سازی کنیم.
 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود : حضرت امیر (ع) در آخرین لحظات عمر شریف و مبارکشان خطاب به حسنین(علیهم السلام)  فرمودند: اوصیکم بتقوی الله یعنی تقوای الهی پیشه کنید فریب این دنیای پر زرق و برق را نخورید ، سخن حق بگویید و بر مسیر اسلام عزیز حرکت نمایید .
حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور وظیفه سربازان عزیز در این شرایط را توجه به نماز، احترام به والدین ، تحصیل ،  اشتغال و تشکیل یک زندگی سالم بر اساس معیارهای اسلامی دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) نسبت به جوانان و سربازان عزیز بسیار تأکید و سفارش فرموده اند و ما در مجموعه وزارت دفاع بر خود واجب می دانیم نسبت به توجه به این جوانان عزیز از هیچ کوششی فروگذار نکنیم..
 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تاکید بر لزوم حفظ امنیت پایدار برای جامعه اسلامی  توسط نیروهای مسلح خاطرنشان ساخت ؛ سربازان غیور با ورود به نیروهای مسلح نقش موثری در تولید امنیت و اقتدار ایران اسلامی دارند،  همانگونه که سربازان و بسیجیان عزیز با از خود گذشتگی و جانفشانی خود در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس توانستند با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل ازایران اسلامی و ملت بزرگ شان دفاع کنند.

بیانیه وزارت امور خارجه به‌مناسبت فرا رسیدن روز قدس
هم اکنون بخوانید

شایان ذکر است که پیش از سخنرانی ، قرائت دعای جوشن کبیر ،عزاداری شهادت امیر المومنین (ع)و سپس مراسم احیاء و قرآن به سر در مرکز آموزش شهدای جواد نیا با حال و هوای بسیار معنوی برگزار شد .

حضور و قرائت فاتحه در مزار شهدای گمنام مرکز آموزش شهدای جواد نیا، بازدید از آسایشگاه وگفتگو با سربازان و همچنین بازدید از نحوه ارائه خدمات به سربازان از دیگر اقدامات رئیس سازمان سازمان عقیدتی وزارت دفاع در شب قدر بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا