کاهش زمان اجرای قانون همسان‌سازی حقوق‌ها بار مالی دارد


کاهش زمان اجرای قانون همسان‌سازی حقوق‌ها بار مالی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر بازه زمانی اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ۳ سال به ۲ سال بار مالی داشته و غیرقابل طرح است، افزود: قانون همسان‌سازی بازنشستگان باید توسط سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه اجرایی شود، بنابراین مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، محمد بیرانوندی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی  خطاب به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آیا شک دارید که بازنشستگان همان گردانندگان دیروز چرخ های مملکت هستند؟ آیا شک دارید که بازنشستگان همان کسانی هستند که ما در شعارهایمان آنان را مایه عزت و افتخار مملکت می دانیم؟

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صدای شکستن استخوان بازنشستگان لای چرخ های آدمخوار تورم لجام گسیخته گوش فلک را کر کرده است. مجلس دهم در ماده ۳۰ اعتماد نو به نقل از برنامه ششم دولت را مکلف کرد تا حقوق بازنشستگان و شاغلان را متناسب سازی کنند، حال چرا اجازه نمی دهید طرح دوفوریتی و سه فوریتی متناسب سازی که به امضای ۱۲۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، مطرح شود.

وی با بیان اینکه نباید طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به بهانه اصل ۷۵ کنار گذاشته شود، بیان کرد: زمان اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان آن از ۳ سال به ۲ سال تغییر کرده است، حال اعلام وصول این طرح را در یکشنبه هفته آینده انتظار داریم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: همانطور که قبلا به شما توضیح دادم در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون وجود دارد و براساس آن دولت موظف است همسان سازی را ظرف ۳ سال انجام دهد، بنابراین باید شما بر نحوه اجرای این قانون نظارت کنید تا به صورت کامل در موعد مقرر اجرایی شود.

تهران آماده گسترش همکاری‌ها با بانکوک در همه زمینه‌ها است
هم اکنون بخوانید

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر بازه زمانی اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از ۳ سال به ۲ سال بار مالی داشته و غیرقابل طرح است، افزود: قانون همسان سازی بازنشستگان باید توسط سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه اجرایی شود، بنابراین مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − یک =

دکمه بازگشت به بالا