چیزی از برجام باقی نمانده که دموکرات‌ها به آن بازگردند/ آمریکا همچنان به حفظ امنیت متحدان منطقه‌ای خود پایبند است


چیزی از برجام باقی نمانده که دموکرات‌ها به آن بازگردند/ آمریکا همچنان به حفظ امنیت متحدان منطقه‌ای خود پایبند است

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت که کشورش همچنان به حفظ امنیت متحدان خود در منطقه خلیج‌فارس پایبند است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره به برخی گزارش‌ها در خصوص خروج سامانه‌های پاتریوت آمریکا از عربستان گفت که کشورش همچنان به حفظ امنیت متحدان خود در منطقه خلیج‌فارس پایبند است.

وی در این‌باره گفت: «ماموریت ما تغییری نکرده است. همچنان در کنار شرکا و متحدان منطقه‌ای خود ایستاده‌ایم. ما هر کاری که بتوانیم برای حفظ منافع آمریکا انجام خواهیم داد».

هوک در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که آیا تصمیم برای خروج سامانه‌های پاتریوت به معنای آن است که آمریکا دیگر ایران را تهدید نمی‌داند، گفت: «این مساله به معنای تهدید نبودن ایران نیست. میزان نیروها و تجهیزات ما بسته به شرایط بالا و پایین می‌شود ولی ماموریت ما همانی است که از ابتدا تعیین شده بود».

وی که در دومین سالگرد خروج غیرقانونی و یکطرفه آمریکا از برجام صحبت می‌کرد، افزود که واشنگتن مصمم به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است که در ماه اکتبر آینده منقضی خواهد شد.

هوک گفت که افرادی را که برای ریاست‌جمهوری نامزد شده‌اند، دیدم که وعده بازگشت مجدد به توافق هسته‌ای را می‌دهند. به افرادی که آرزوی این را دارند، می‌گویم چیز زیادی از این توافق بر جا نمانده است که بخواهند به آن بازگردند.

 

 

ادعای کشورهای غربی مبنی بر تلاش برای ثبات امنیت در سوریه واقعی نیست
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا