تلاش برای انزوای کشورها در زمان شیوع کرونا باید کنار گذاشته شود/ بهترین سیاست بهداشتی در حال حاضر رعایت فاصله اجتماعی است


تلاش برای انزوای کشورها در زمان شیوع کرونا باید کنار گذاشته شود/ بهترین سیاست بهداشتی در حال حاضر رعایت فاصله اجتماعی است

استاد روابط بین الملل با انتقاد از سیاست تحریم‌ها تاکید کرد که دشمنی ترامپ با ایران تمامی ندارد.

برایان واربی «Brian Warby» استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکاست. وی دارای دکترای تخصصی در علوم سیاسی است. وی در گفت‌وگو با اعتماد نو به نقل از ایلنا نظرات خود را درباره شیوع کرونا بیان کرد:

ترامپ معتقد است دشمنی با ایران تمام نمی‌شود

وی در ابتدا با انتقاد از سیاست‌های ترامپ و تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها بی نتیجه است. تحریم ها به ندرت برای متقاعد کردن کشور هدف برای تغییر سیاست‌های خود مؤثر بوده است. 

واربی در ادامه افزود: در مورد تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران فکر می‌کنم که آنها در درجه اول نشانه‌ای  بین ترامپ و هواداران حزب او است که به آنها می‌گوید همواره مطمئن است که دشمنان آمریکا در گذشته آمریکا همچنان دشمن آینده آمریکا هستند. او معتقد است دشمنی با ایران تمام نمی‌شود.

تلاش برای انزوای کشورها در زمان شیوع کرونا باید کنار گذاشته شود

این استاد دانشگاه در ادامه با ابراز تاسف از تحریم‌ها علیه ایران در شرایط کنونی گفت: یکی از نقاط ضعف بزرگ تحریم‌ها این است که افراد عادی در واقع به جای سیاست‌گذاران، عواقب تحریم‌ها را متحمل می‌شوند. تحریم‌ها مردم ایران را دچار مشکل کرده است. در شرایط فعلی تحریم‌ها به کالاهای بشردوستانه بسط داده شده و ایران و چند کشور دیگر به دلیل تحریم‌ها با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

واربی در ادامه بر ضرورت همکاری بین کشورها تاکید کرد: بهترین نتایج دربحران سلامت و برای مقابله با بیماری از طریق همکاری حاصل می‌شود باید رقابت و تلاش برای انزوای کشورها کنار گذاشته شود و همکاری جایگزین شود.

ابوترابی: دموکراسی با بی‌اخلاقی سیاسی را نمی‌توان یکی تلقی کرد
هم اکنون بخوانید

بهترین سیاست بهداشتی در حال حاضر رعایت فاصله اجتماعی است

وی با انتقاد از سیاست خارجه ترامپ گفت: به نظر می‌رسد که ترامپ معتقد است بهترین رویکرد سیاسی به بهترین وجه از طریق ملی‌گرایی و تلاش برای انزوا انجام می‌شود.

واربی در ادامه تاکید کرد: ایران تا حدی قربانی تحریم‌ها است. در واقع هیچ کس برای کرونا درمان یا حتی معالجه خوبی ندارد. بهترین سیاست بهداشتی که هم اکنون داریم، قرنطینه‌سازی و رعایت فاصله اجتماعی است. ایران باید بتواند مانند سایر کشورها این کار را انجام دهد.

جنگ بسیار بعید است

استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای در ادامه با اشاره به تنش‌های اخیر در خلیج فارس گفت:. با وجود تنش و خصومت بین ایالات متحده و ایران، جنگ بسیار بعید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =

دکمه بازگشت به بالا