تاکید بر اجرایی شدن توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه


تاکید بر اجرایی شدن توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توسعه و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و همسایه، بر اجرایی و عملیاتی شدن توافقات سفرهای مقامات عالی دو کشور و همچنین تصمیمات کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، محمود واعظی روز دوشنبه در تماس تلفنی با خانم “رخسار پکجان” وزیر تجارت ترکیه با اشاره به شرایط حاکم بر اقتصاد منطقه و جهان ناشی از شیوع ویروس کرونا، ضرورت از سرگیری تبادلات مرزی و حمل و نقل جاده ای دو کشور با رعایت کامل مقررات و اصول بهداشتی با هدف توسعه روابط تجاری را مورد اشاره قرار داد.

واعظی توسعه و گسترش همکاری های ریلی را موجب رونق توسعه و تجارت دو کشور دانست و با بیان اینکه افزایش کالاهای بیشتر در موافقتنامه تجارت ترجیحی از سوی دو طرف درحال بررسی است، افزود: باید تلاش کنیم با توسعه همکاری های ریلی و همچنین ازسرگیری تبادلات مرزی و حمل و نقل جاده ای، همکاری های تجاری و فعالیت بازرگانان دو کشوربیش از پیش افزایش یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهورهمچنین در این تماس تلفنی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند بدست آمده در ایران از سوی پزشکان و شرکت های دانش بنیان و مراکزعلمی، پزشکی و تحقیقاتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا برای انتقال این تجربیات و دانش به کشور ترکیه اعلام آمادگی کرد.

وزیر تجارت ترکیه نیز در این تماس تلفنی از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در شرایط بحران اقتصادی ناشی از کرونا در کشورها را مورد تاکید قرارداد و افزود: تجارت با ایران از طریق خطوط ریلی در حال انجام است و بدنبال گسترش آن هستیم و همچنین تلاش می کنیم  تبادلات تجاری  از مسیر حمل و نقل جاده ای نیز با رعایت مقررات بهداشتی از سرگرفته شود.

جلسه غیرعلنی مجلس با دستور کار بررسی مسائل امنیتی و اقتصادی آغاز شد
هم اکنون بخوانید

خانم “رخسار پکجان”  با اشاره به تمایل آنکارا برای توسعه و تعمیق روابط با ایران بویژه در زمینه تجارت و اقتصاد، افزود: آماده همکاری با ایران هستیم و امیدواریم با اجرایی و عملیاتی شدن توافقات قبلی دو کشور شاهد گسترش این همکاری ها باشیم.

وزیر تجارت ترکیه با اشاره به تماس مقام های بهداشتی دو کشور برای استفاده از تجربیات مقابله با ویروس کرونا، گفت: ایران عملکرد موفقی درمقابله با کرونا داشته و علاقمندیم از تجربیات این کشور در این زمینه استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا