ترامپ جایگزینی برای سفیر جنجالی در اوکراین معرفی کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید شامگاه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز رئیس‌جمهوری آمریکا از قصد خود برای نامزد کردن افرادی برای پست‌های کلیدی در دولتش خبر داد؛ کیت دیتون به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ایالات متحده آمریکا به اوکراین.

دیتون همچنین به عنوان مدیر مرکز جورج سی‌. مارشال در آلمان از سال ۲۰۱۰خدمت کرده است. او در سال ۲۰۱۰ بعد از ۴۰ سال خدمت از ارتش آمریکا بازنشسته شد. او به زبان‌های روسی و آلمانی تسلط دارد و همچنین به عنوان وابسته دفاعی آمریکا در روسیه فعالیت کرده است.

خانم ماری یووانوویچ، سفیر کنونی آمریکا در اوکراین اواخر مه این پست را ترک می‌کند. صحبت‌های جنجالی یووانوویچ در تحقیقات استیضاح ترامپ حاشیه‌هایی ایجاد کرد.

یووانوویچ نقش مهمی در تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترامپ ایفا کرد و شاهد پرونده او شد و درباره تعاملات رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص اوکراین و همچنین برکناری‌اش از سمت سفیری سخن گفت.

او پس از آنکه تاکید کرد درخواست‌های رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ برای تحقیقات از خانواده بایدن توسط کی‌یف وارد کانال‌های رسمی شود، در مه ۲۰۱۹ از سمتش عزل شد. این دیپلمات آمریکایی گفته بود، با فشار جولیانی و همکارانش از کار برکنار شده و تاکید داشت آن‌ها عامل “حملات دروغین” برای نفوذ بر تصمیم‌گیری ترامپ برای برکناری او بوده‌اند.

انتهای پیام

هشدار ایران نسبت به ماجراجویی جدید آمریکا در سوریه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا