آرین‌منش: رمضان فرصت مناسبی برای برطرف کردن آفت‌های فعالیت سیاسی است

محمدجواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر ماه رمضان بر فضای سیاسی کشور، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه قرآن، عبادت، خودسازی، پالایش روحی و تقویت بعد معنوی انسان‌ها و فرصتی برای رشد معنوی و توجه بیشتر به خداست. تاثیرات ماه رمضان محدود به قشر خاصی نبوده و همه اقشار جامعه و از جمله سیاستمداران می‌توانند از آثار معنوی ماه رمضان بهره‌مند شوند. وقتی انسان توجه بیشتری به خدا داشته باشد، سخن گزافه نمی گوید، دنبال جدل بیهوده نیست و تلاش می کند حرمت دیگران را بیشتر از گذشته حفظ کند.

وی ادامه داد: خودخواهی و ترجیح منافع حزبی و گروهی بر مصالح ملی یکی از آفات فعالیت سیاسی است. گاهی در دعواها و کشمکش‌های سیاسی که ایجاد می شود، گروه‌های سیاسی منافع خود را بر منافع ملی ترجیح می دهند. ماه رمضان فرصت مناسبی برای برطرف کردن این آفت است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماه رمضان آمارها نشان می‌دهد که جرایم اجتماعی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در عرصه سیاسی نیز ماه رمضان می تواند فرصتی برای افزایش همبستگی سیاسی و اجتماعی و توجه بیشتر به مصالح ملی باشد. در سال جاری که با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و شیوع کرونا مواجه هستیم بنابراین همبستگی ملی برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده ضرورت بیشتری دارد.

آرین منش در پایان با اشاره به آثار منفی بحران کرونا بر اقشار ضعیف و آسیب دیده، گفت:  معتقدم همه گروه‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی با توجه به درک تاثیر کرونا بر گسترش فقر و بیکاری، احساس مسئولیت کرده و تلاش کردند تا فشار بیکاری و گرانی را بر اقشار ضعیف جامعه کم کنند. در ماه رمضان هم حرکت مردمی خوبی در جامعه شاهد هستیم.

باکو سفیر ایران را احضار کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا