بررسی امحای جوجه‌های یک روزه در کمیسیون کشاورزی/ نباید بگذاریم صنعت مرغداری برای روزهای پساکرونا زمین‌گیر شود/ نهادهای حمایتی می‌توانستند جوجه‌ها را خریداری کنند


بررسی امحای جوجه‌های یک روزه در کمیسیون کشاورزی/ نباید بگذاریم صنعت مرغداری برای روزهای پساکرونا زمین‌گیر شود/ نهادهای حمایتی می‌توانستند جوجه‌ها را خریداری کنند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از بررسی امحا کردن جوجه‌های یک روزه توسط مرغداران خبر داد و گفت: بالاخره روزهای کرونایی تمام می‌شود و رستوران‌ها و مراکزی که گوشت مرغ استفاده می‌کنند باز می‌شوند، نباید بگذاریم تا آن روز صنعت مرغداری از بین برود.

احمد کیخا در گفت‌وگو با پایگاه خبری در واکنش به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی در خصوص دفن جوجه‌های زنده یک روزه گفت: از مسئولان ذی ربط، نمایندگان مختلف اتحادیه‌ها و انجمن‌ها دعوت کردیم به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیایند تا درباره این اتفاقات توضیحاتی را ارائه دهند و برای حل مشکل پیش آمده در خصوص بازار مرغ هم‌اندیشی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبییعی خاطر نشان کرد: جدا از این جلسه، مکاتباتی واصل شده است و صحبت‌هایی هم با اعضای اتحادیه‌ و انجمن داشتیم تا به اصل موضوع در خصوص اتفاق صورت گرفته پی ببریم.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان مطرح می‌کنند که کاهش تقاضا برای مصرف گوشت مرغ در یک ماه اخیر بواسطه تعطیلی بسیاری از رستوران‌ها و تالارها که مراکز عمده مصرف بودند و مردم جشن‌ها و مراسم‌های خودشان را در آن برگزار می‌کردند باعث چنین اتفاقی شده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز گلایه‌ها از وزارت جهاد کشاورزی به دلیل عملکردش زیاد است، عنوان کرد: متاسفانه سیاست‌گذاری همان‌طور که بارها گفته شد در وزارت جهاد مبتنی بر علم و دانش نیست، چندین بار گوشزد شد اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و اصناف باهم یک تصمیم عقلایی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حجم فعالیت مرغداران زیاد است، ادامه داد: مرغداران باتوجه به حجم کاری که داشتند جوجه‌ریزی زیادی انجام دادند اما به دلیل کاهش تقاضا و افت شدید قیمت‌ها دیگر برای‌شان صرفه اقتصادی ندارد که به کار خود ادامه دهند.

شکایت صاحبان محموله‌های نفتی مصادره شده از آمریکا
هم اکنون بخوانید

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تاکید کرد: با کاهش قیمت گوشت مرغ مرغداری‌ها تمایلی به جوجه‌ریزی ندارند، چراکه وقتی متقاضی برای گوشت مرغ نباشد قیمت جوجه افت می‌کند به هزار تومان، ۵۰۰ تومان و ۳۰۰ تومان می‌رسد که اصلا برای مرغدار به صرفه نیست.

وی ادامه داد: مکالماتی با وزرای قدیم و جدید جهاد کشاورزی داشتیم و تاکید کردیم وقت آن است که دولت ورود کند؛ چراکه بحث امنیت غذایی مردم مطرح است.

کیخا یادآور شد: نباید بگذاریم صنعت مرغداری که بعد از صنعت نفت بزرگترین صنعت ماست و شهروندان زیادی در آن مشغول به کار هستند و غذای مردم را تامین می‌کنند زمین‌گیر شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند محصولات مرغداران را بخرد و اجازه ندهد قیمت‌ها افت کنند تا این صنعت از توجیه اقتصادی نیفتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بالاخره این روزهای کرونایی تمام می‌شود و رستوران‌ها و مراکزی که گوشت مرغ استفاده می‌کنند باز می‌شوند بنابراین نباید بگذاریم تا آن روز این صنعت از بین برود.

وی تاکید کرد: معتقدم عملکرد دولت در خرید گوشت مرغ و دام ضعیف بوده است و این باعث شده صنعت مرغداری آسیب جدی ببیند.

نماینده مردم زابل بیان کرد: وقتی صنعت مرغداری چنین مشکلاتی دارد طبیعی است که مرغداران جوجه تولید نکنند؛ چراکه راه دیگری ندارند‌.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای حمایتی می‌توانستند با مساعدت، جوجه‌ها را خریداری کنند در روستاها و بین عشایر توزیع کنند؛ دولت می‌توانست دخالتی هوشمندانه داشته باشد و آگاهانه تصمیم بگیرد اما در هر صورت کوتاهی کرد و وظایف خودش را به درستی انجام نداد.

قاضی پرونده محمدرضا خاتمی به مرخصی رفت/ رای ابلاغ نشد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا