سازمان ملل و اروپا از کارآیی لازم برای لغو تحریم‌ها برخوردار نیستند/ دولت آمریکا از بحران کرونا در ایران خوشحال است/ به جای تحریم‌ باید با یک بحران جهانی مقابله کنیم


سازمان ملل و اروپا از کارآیی لازم برای لغو تحریم‌ها برخوردار نیستند/ دولت آمریکا از بحران کرونا در ایران خوشحال است/ به جای تحریم‌ باید با یک بحران جهانی مقابله کنیم

استاد دانشگاه سانفرانسیسکو با ابراز مخالفت نسبت به تحریم‌ها، آنها را ابزار فشار بر ایران و تغییر حاکمیت دانست و گفت: دولت آمریکا از بحران کرونا در ایران خوشحال است.

رابرت اسمیت استاد علوم سیاسی دانشگاه سانفرانسیسکو است. وی در گفت‌وگو با اعتماد نو به نقل از ایلنا نظرات خود را درباره تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا در ایران و جهان بیان کرد:

وی در ابتدا گفت: اطلاعات غلط زیادی درباره تحریم‌های آمریکا، ایران و شیوع ویروس کرونا وجود دارد. بنابراین با اطمینان نمی‌توانیم در مورد شرایط اظهارنظر کنیم. آمریکا می‌گوید کالاهای بشردوستانه معاف از تحریم است اما در عمل این گونه نیست. بنابراین اطلاعات نادرست در این خصوص زیاد است.

سازمان ملل و کشورهای اروپایی از اقتدار و اراده کافی برای لغو تحریم‌ها برخوردار نیستند

 استاد علوم سیاسی دانشگاه سانفرانسیسکو در ادامه به ناکارآمدی سازمان ملل و کشورهای اروپایی برای لغو تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان ملل و کشورهای اروپایی از اقتدار و اراده کافی برای اقناع آمریکا در راستای لغو تحریم‌ها علیه ایران در شرایط مقابله با کرونا برخوردار نیستند.

وی افزود: تاکنون سازمان ملل نتوانسته آمریکا را راضی به لغو تحریم‌ها کند. هم چنین تاکنون چندین کشور عضو اتحادیه اروپا، آمریکا را به تهیه منابع مورد نیاز ایران برای مقابله با کرونا تشویق کرده‌اند اما تمام تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده و در شرایط فعلی تحریم‌ها و کارشکنی آمریکا برای تهیه تجهیزات پزشکی مانعی برای مقابله با کرونا در ایران شده است.

دولت آمریکا از بحران کرونا در ایران خوشحال است

رابرت اسمیت در ادامه اضافه کرد: آمریکا کرونا را فرصتی برای فشار بر ایران می‌داند و می‌خواهد از این طریق تضعیف دولت ایران را ببیند. دولت آمریکا از این بحران خوشحال است. من امیدوارم ایالات متحده از این بحران بشردوستانه که مردم ایران را دربرگرفته برای ادامه سیاست فشار و تلاش خود و برای تضعیف دولت ایران و تغییر حاکمیت و رژیم استفاده نکند، اما به نظر می‌رسد که اکنون در حال استفاده از تحریم‌ها برای این هدف است. می‌توانیم بگوییم ترامپ با عدم لغو تحریم ها دنبال تضعیف دولت ایران است.

پیشنهاد ایران؛تایید فوری برجام و لغو کلیه تحریم‌ها و طرح فوری تصویب پروتکل الحاقی در مجلس ایران
هم اکنون بخوانید

اکنون به جای تحریم‌ها زمان مقابله با یک بحران جهانی است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تحریم‌ها علیه ایران بی‌فایده و غیرقانونی است من همواره دیپلماسی و گفت‌وگو را بر سیاست تحریم ترجیح داده‌ام و همواره مخالف اعمال تحریم‌ها علیه ایران بوده و هستم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اکنون ما شاهد بحرانی جهانی در زمینه بهداشت و سلامتی هستیم اکنون زمان مناسبی برای اعمال تحریم‌ها علیه مردم ایران نیست. جهان درگیر بحران شده است نباید در این شرایط تحریم‌ها را علیه کشوری اعمال کنیم. اکنون زمان مقابله با یک بحران جهانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا