آمادگی خوبی برای مهار سیلاب‌ها در کشور وجود دارد/ تلاش برای حداکثر بهره‌برداری از سیلاب‌های پیش‌رو


آمادگی خوبی برای مهار سیلاب‌ها در کشور وجود دارد/ تلاش برای حداکثر بهره‌برداری از سیلاب‌های پیش‌رو

وزیر نیرو با مناسب خواندن میزان بارش‌ها گفت: در غرب، جنوب غرب کشور و استان خوزستان، آمادگی خوبی در مخازن برای مهار سیلاب وجود دارد و امیدواریم امسال حداکثر بهره‌برداری را از سیلاب‌های پیش‌رو برای تولید برق و دیگر مصارف در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

به‌گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا از وزارت نیرو، رضا اردکانیان اظهار داشت: بارش‌ها به نسبت سال گذشته حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از مهر ماه گذشته تاکنون کمتر است، اما به نسبت متوسط ۵۰ ساله به همین میزان افزایش داشتیم و شرایط خوبی برقرار است.

وی افزود: امیدواریم در همه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دیگری که برای امسال تدارک دیده شده از احداث سدها تا تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، نیروگاه‌های تولید برق و مجموعه فعالیت‌هایی که در دستور کار امسال صنعت آب و برق هست به خوبی پیش برویم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: شدت بارش‌ها زیاد نیست و در نتیجه هم برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی خوب است و هم امکان نگهداشت خوبی دارد و خسارات حداقلی در مواقع مواجهه با سیلاب خواهد داشت.

وی گفت: با مجموعه فعالیت‌ها و تلاش‌ها بویژه در سال گذشته در لایروبی و مهندسی رودخانه‌ها و آمادگی‌هایی که باید فراهم می‌شد برای این که ظرفیت آبگذری معبرهای آبگیر افزایش پیدا کند، پاسخ خوبی داده شد.

وزیر نیرو افزود: البته بحث مدیریت مخازن سدها و آماده کردن آنها برای تسکین سیلاب‌ها هم هست.

اردکانیان با بیان اینکه این روزها شاهد سیلاب‌های وسیعی در منطقه جنوب شرق کشور هستیم که از افغانستان وارد می‌شود، گفت: امکانات ما، آمادگی‌ها و مقدماتی که فراهم شده بود باعث شده که حتی روز گذشته که سیلاب وسیعی را شاهد بودیم، ظرفیت حداکثری آن تا حدود ۱۳ درصد از بالاترین سیلابی هم که داشتیم بیشتر بود، اما به راحتی عبور داده شد.

تمرکز موگرینی بر برجام
هم اکنون بخوانید

وی افزود: اکنون این میزان در مخازن آرام می‌گیرد و نقش مهم و موثری در حفظ محیط زیست و تدارک آب شیرین و کافی برای استقرار حیات مولد و موثر به‌ویژه در سال جاری که سال جهش تولید است فراهم می‌کند.

وزیر نیرو اظهار داشت: امیدواریم که در پرتو نزول رحمت الهی در جریان سیلاب‌ها، امسال به‌ویژه شرایط بسیار خوبی از حیث تولید مواد غذایی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا