افزایش چشمگیر نرخ رسیدگی در دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک


افزایش چشمگیر نرخ رسیدگی در دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک

رئیس کل دادگستری استان تهران از افزایش چشمگیر نرخ رسیدگی در دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک دادگستری کل استان تهران خبر داد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، محمدجواد حشمتی، رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته در دادگستری گفت: با اهتمام جدی مدیران، قضات و کارکنان واحدهای قضائی؛ میزان کاهش موجودی پرونده‌ها رشد چشمگیری داشته به نحوی که برای نخستین بار در سال‌های اخیر دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک به لحاظ رسیدگی‌های قضائی رتبه نخست کشوری را در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ کسب کردند.

وی گفت: دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران در بهمن ماه ۹۸ با رشد ۱۳۰ درصد و با رسیدگی به تعداد ۱۲۷ پرونده نسبت به سال گذشته بیشترین تعداد پرونده قضائی را مختومه کردند.

حشمتی افزود: محاکم کیفری یک نیز با رشد ۴۰۰ درصد بیشترین تعداد رسیدگی‌ها را داشته‌اند و این موضوع بیانگر افزایش روند رسیدگی‌ها در سطح استان است.

وی با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های تحول در دست اجرا گفت: متوسط رشد رسیدگی به پرونده‌های قضایی مطروحه در سایر دوایر قضایی استان تهران نیز افزایش قابل قبولی داشته که با استفاده از ساز و کارها و تمهیدات اندیشیده شده در سال جدید این موضوع به صورت جدی تر پیگیری خواهد شد.

تاکید ایران بر تضمین اجرای موثر برنامه‌های همکاری فنی مرتبط هسته‌ای از سوی آژانس
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + ده =

دکمه بازگشت به بالا