تحریم‌ها تلاش کادر درمان ایران را محدود کرده است/ داروها فقط روی کاغذ تحریم نیستند


تحریم‌ها تلاش کادر درمان ایران را محدود کرده است/ داروها فقط روی کاغذ تحریم نیستند

استاد دانشگاه بیرمنگام تحریم‌ها را مانعی برای پزشکان ایرانی در مقابله با کرونا دانست و گفت: تحریم‌ها علیه ایران پیچیده و گسترده است و امکان انجام معامله برای ایران در راستای تامین تجهیزات را با مشکل مواجه کرده است.

ویلیام اسکات لوکاس استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه بیرمنگام است‌. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجه آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با اعتماد نو به نقل از ایلنا نظرات خود را در خصوص تاثیر تحریم های آمریکا بر ایران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا مطرح کرد.

ویلیام اسکات لوکاس در ابتدا با ابراز نگرانی از اوضاع شیوع کرونا در ایران گفت: در این رابطه به نظر می‌رسد مسئولان ایران پس از اطلاع از شیوع ویروس در قم، در نخستین روزها اقدام اساسی را که قرنطینه بود، به تأخیر انداختند. 

وی افزود: قرنطینه کردن شهرها مهم‌ترین اقدامی بود که باید انجام می‌شد و این کار در روزهای اول صورت نگرفت. در نتیجه ما شاهد آمار بالای شیوع کرونا در ایران بودیم.

تحریم‌های آمریکا اقدام‌های پزشکی ایران را با پیچیدگی مواجه کرده است

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این شرایط گفت: تحریم‌های آمریکا اقدام‌های پزشکی ایران را با ممنوعیت برای دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی با پیچیدگی مواجه کرده است. تحریم‌ها علیه ایران پیچیده و گسترده است و امکان انجام معامله برای ایران در راستای تامین تجهیزات را با مشکل مواجه کرده است.

فقط روی کاغذ داروها تحریم نیستند

وی یادآور شد: اکنون امکان درمان کرونا با توجه به این که واکسن این بیماری کشف نشده است، وجود ندارد اما تحریم‌ها می‌تواند چالش اصلی برای محدود کردن کرونا و تلاش‌های کادر درمان در ایران باشد. هرچند فقط بر روی کاغذ داروها در تحریم نیستند اما با مانع تراشی برای تراکنش‌ها این اتفاق افتاده است.

قدرت نظامی، اقتصادی، فرهنگی و انسجام داخلی؛عوامل بازدارنده در برابر اقدامات خصمانه آمریکا
هم اکنون بخوانید

باید در جهت اعمال شدیدتر قرنطینه‌ در شهرهای ایران عمل شود

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه بیرمنگام در ادامه با سپاس از تلاش‌های مقام‌ها و کادر درمان ایران گفت: آن‌ها در خط مقدم مقابله با کرونا هستند. مسئولان ایران باید کمک های پزشکی کشورهای مختلف و نهاد های مختلف را بپذیرند و با مردم در مورد این بیماری بیشتر صحبت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا