ذائقه سنجی از مخاطبان برون مرزی اولویت اول رسانه ملی در این حوزه باشد


ذائقه سنجی از مخاطبان برون مرزی اولویت اول رسانه ملی در این حوزه باشد

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط فعلی که مردم جهان بیشترین اوقات خود را با رسانه ها سپری می کنند، درباره چگونگی بهره برداری از این فرصت توسط شبکه های برون مرزی رسانه ملی گفت: صدا و سیما باید یک ارزیابی جدی از مخاطبان داشته باشد و ذائقه آنها را بشناسد، تنوع اعتماد نو به نقل از برنامه هایش را در حوزه برون مرزی بیشتر و متناسب با سلیقه آنها اعتماد نو به نقل از برنامه تهیه کند و در نهایت درباره اثر بخشی آنها ارزیابی به عمل آورد، این ارزیابی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در آن دقت بالایی وجود داشته باشد.

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتماد نو به نقل از ایلنا، درباره انجام رسالت شبکه های برون مرزی به عنوان نمایندگانی از جمهوری اسلامی عنوان کرد: امکانات شبکه های برون مرزی صداوسیما برای قدرتمند ظاهر شدن در گستره رسانه ای جهان محدود است و متاسفانه امکانات رسانه ای  برای معرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور های دیگر، در مقایسه با حجم انبوه رسانه های بین المللی، بسیار اندک است. حتی دسترسی شبکه ها به ماهواره ها در گذشته در مقاطعی قطع شده است و …. این امکانات وقتی نباشد قادر نخواهیم بود که یافته های داخلی را تبلیغ کنیم و تحت شرایط خاص قرار می گیریم، لذا هر چقدر ما بتوانیم رسانه های برون مرزی چه رادیو و تلویزیون را گسترش دهیم، برای معرفی نظام جمهوری اسلامی کارآمدتر و مفید تر خواهد بود.

تا آخر همراه زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی هستیم
هم اکنون بخوانید

وی درباره نقش شبکه های برون مرزی کشورمان در دیپلماسی عمومی و چگونگی پررنگ شدن این نقش ها گفت: وقتی که از زبان عموم مردم و خاص آنها سخن بگوییم این موضوع شدنی است؛ یعنی شنونده خارجی احساس نکند که این یک تشکیلات دولتی است و یقین کند که کاملا از زبان مردم است، قطعا بیشتر اثر گذار خواهد بود و بیشتر افرادی که مخاطب هستند تاثیر می پذیرند. باید تلاش بر این باشد که با زبان مردم سخن گفت و مسائل را مردم مطرح کرد، در وهله دوم این که عملکردمان واقعا طوری باشد که قابل دفاع برای آن ها باشد؛ یعنی وقتی در شبکه هایمان نظام جمهوری اسلامی را تبلیغ می کنیم در واقعیت هم رفتارمان به همان صورت باشد.

شریعت نژاد با توجه به شرایط فعلی که مردم جهان بیشترین اوقات خود را با رسانه ها سپری می کنند، درباره چگونگی بهره برداری از این فرصت توسط شبکه های برون مرزی گفت: صدا و سیما باید یک ارزیابی از مخاطبان داشته باشد و ذائقه آنها را بشناسد، تنوع اعتماد نو به نقل از برنامه هایش را در حوزه برون مرزی بیشتر کند و متناسب با سلیقه آنها  اعتماد نو به نقل از برنامه تهیه کند و در نهایت درباره اثر بخشی آنها ارزیابی به عمل آورد، این ارزیابی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در آن دقت بالایی وجود داشته باشد.

شریعت نژاد در پایان از شبکه های برون مرزی به عنوان دیپلماسی رسانه ای جمهوری اسلامی در سپهر رسانه ای دنیا یاد کرد و بر اهمیتی که این شبکه ها برای کشورمان دارند تاکید کرد.

نباید تحریم‌ها را برداریم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا