مجلس یازدهم کاری کند که پارلمان رکن تصمیم‌گیری کشور شود/ اعتماد سلب شده مردم باید در سال جدید بازگردانده شود


مجلس یازدهم کاری کند که پارلمان رکن تصمیم‌گیری کشور شود/ اعتماد سلب شده مردم باید در سال جدید بازگردانده شود

یک نماینده مجلس بیان کرد: باید اعتماد سلب شده مردم بازگرداننده شود که چرا که لازمه مشروعیت است.

علی بختیار در گفت‌وگو با پایگاه خبری سیاسی اعتماد نو به نقل از ایلنا، درباره مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۸ و رویکرد مسئولان و تصمیم گیران در سال جدید بیان کرد: سال ۹۸ سال بسیار سختی برای مردم بود ما در این سال اتفاقات بزرگ و کوچکی را تجربه کردیم که شاید در دنیا برای کمتر کشوری به یکباره اتفاق بیفتد که هر کدام به نوبه خود خسارات و ضررهای را بر جای گذاشت.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدای سال با یک سیل سراسری رو‌به‌رو شدیم که موجب خسارات زیادی به استان‌ها و مناطق کشور شد. سیلاب‌های فرودین خسارات بزرگی  برای ما رقم زد و یا زلزله‌هایی رخ داد که هرکدام ضررهای مالی بسیاری در کشور ایجاد کرد. 

وی یادآور شد: ما در مجلس برای هرکدام از این بلاهای طبیعی ساعت‌ها بحث و گفت‌وگو کردیم که چگونه خسارات وارد شده جبران شود و ما بتوانیم دستگیر هموطنان باشیم بلکه بتوانند آن چیزی را که از دست دادند تا حدودی به دست بیاورند.

بختیار خاطرنشان کرد: اتفاق بعدی که بسیار برای ما ناگوار و تلخ بود شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود، به گواه می‌توان گفت ایشان پرچمدار مبارزه با تروریسم بود و در این راه جان خودش را نیز از دست داد و به درجه رفیع شهادت رسید و مردم کشور را در سوگ خود نشاند. 

وی ادامه داد: سقوط هواپیما یکی دیگر از اتفاقاتی بود که بر مردم بسیار تاثیرگذار بود و در آخر سال هم ما شاهد شیوع ویروس کوید نوزده یا همان کرونا بودیم که جان بسیاری از هموطنان ما را گرفته و علاوه بر خسارت معنوی که زد به کسب و کار و اقتصاد مردم هم خسارت‌های زیادی وارد کرد که انشاالله به لطف خدا و همت مسئولان در سال جدید بتوانیم این مشکلات را بر طرف کنیم.

این نماینده مردم در دهمین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مبارزه با ویروس کرونا کار سخت و سنگینی بوده و هست و باید از کادر پزشکی و درمانی که بسیار برای مقابله با این بیماری زحمت کشیدند و پیش‌قدم شدند، تشکر کنیم چرا که یک کار جهادی انجام می‌دهند.

تکذیب نقل قول منتسب به رئیس بسیج جامعه زنان درباره مصرف بستنی توسط بانوان در اماکن عمومی
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به روی کار آمدن مجلس یازدهم در خردادماه عنوان کرد: اتفاقی که در سال جدید رخ می‌دهد این است که کشور دچار یک تغییر مدیریتی در پارلمان می‌شود و باتوجه به اینکه تنها ۵۶ نفر از نمایندگان مجلس دهم به مجلس یازدهم راه یافتند و مابقی نمایندگان افرادی هستند که جدید وارد مجلس شدند می‌توان گفت در عرصه سیاسی شاهد یک تغییر و تحولاتی خواهیم بود که می‌شود مسیر کشور را تغییر دهند.

بختیار با بیان این‌که امیدواریم مسیر کشور رو به بهبودی حرکت کند و مجلس به جایگاه واقعی خودش برسد، گفت: سال‌هاست مجلس دیگر در رأس امور نیست؛ از مجلس هفتم به این طرف رفته رفته از قدرت مجلس کاسته شد و به طوری که امروز دیگر در رأس نیست و در محور تصمیم‌گیرهای مجلس جایی ندارد که امید است مجلس یازدهم کاری کند که پارلمان رکن تصمیم‌گیری کشور شود.

وی تاکید کرد: اگر مجلس در رأس امور باشد حتما مسائل کشور سامان پیدا می‌کند، چراکه مکانیزم شور، گفت‌وگو پخته کردن طرح‌ها و لوایح در پارلمان وجود دارد. در مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌ها کارهای تخصصی صورت می‌گیرد و اگر یک مجلس قوی در  سال ۹۹ تشکیل شود شاید پارلمان بتواند به جایگاه واقعی خودش برسد و بسیاری از مسائل و مشکلات خصوصاً اقتصادی و معیشتی را حل کرد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته بیان کرد: اتفاق دیگری که در سال ۹۸ رخ داد برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که شاهد حضور کمرنگ مردم در این دوره از انتخابات بودیم و با این واقعیت رو‌به‌رو شدیم که سرمایه اجتماعی ما که همان مردم هستند، اعتمادشان کمرنگ شده است!

وی تاکید کرد: باید این اعتماد سلب شده مردم بازگردانده شود که چرا که لازمه مشروعیت است. مردم همیشه در مواقع مهم و حساس حضور داشتند و پشتیبان انقلاب و نظام  بودند و هر جایی که لازم بوده حضور داشتند و امروز باید دید چه خدشه‌ای بر این سرمایه بزرگ اجتماعی وارد آمده است و جبرانش کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم در هر دوره از انتخابات حاضر شدند و پای صندوق‌های رأی آمدند به کسانی که رئیس‌جمهور و نماینده مجلس شدند اعتماد کردند اما آن‌ها نتوانستند به اعتماد مردم پاسخ دهند.

بایدن و الکاظمی ۲۶ جولای دیدار می‌کنند/ ایران از محورهای گفت‌وگو
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه روز به روز مسائل اقتصادی و معیشتی که ریشه در ۴۰ سال گذشته دارد بر مردم فشار می‌آورد، گفت: هرکسی آمد به مردم گفت نرخ تورم را کنترل می‌کنم ، وضع معیشت را سامان می‌دهم و تحریم‌ها را بر‌می‌دارم اما نشد و امروز دخل مردم از خرج و هزینه‌هایشان کمتر است.

بختیار ادامه داد: برای بازسازی اعتماد بین مردم و مسئولان باید یکسری اقدامات زیربنایی و اساسی صورت گیرد؛ بیکاری جوانان امروز یک دغدغه بزرگ است مسئولان باید نسبت به رفع این معضل اقدام کنند. مجلس جدید هم  یکی از کارهای مهم و اساسی که باید انجام دهد این است که با محور اشتغال، ایجاد فضای کسب و کار، از بردن تورم، سامان‌دهی سرمایه‌گذاری و رفع تحریم‌ها انجام وظیفه کند. 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم که عمدتا اصولگرا هستند با این شعار وارد میدان شدند که مجلس دهمی‌ها اکثراً اصلاح‌طلب بودند و کاری نکردند! هرچند که ما اعتقاد داریم مجلس دهم مجلس اصلاح‌طلبان نبود و ریاستش مانند مجالس قبل به دست آقای لاریجانی بود و تفاوتی با دیگر سال‌ها نداشت. 

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: این‌ها با انتقاد با از جریان اصلاح طلب وارد مجلس شدند و شعار دادند اصلاح‌طلبان مانع پیشرفت و آبادانی کشور شده‌اند در صورتی که مشکلات سال‌هاست در کشور وجود دارد و ما با آن‌ها مواجه هستیم و دست و پنجه نرم می‌کنیم هر مجلسی هم بیاید تا یک اراده ملی وجود نداشته باشد، مشکلات حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: توصیه من به نمایندگان جدید این است کار را نگذارند برای خرداد ماه امروز شروع به  اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی کنند برای اینکه چه مسیری را می‌توانند جلو ببرند تا مسائل مردم حل شود. خوشحال می‌شوم به دست دیگران مسائل مردم حل شود؛ اگر آقایان مجلس یازدهم بتوانند تلاش کنند و این مسائل مهم کشور را حل کنند حتما دست آنان را خواهیم بوسد.

بختیار در پایان تاکید کرد: اینکه کدام اندیشه، فکر و جریان مشکلات مردم را حل می‌کند مهم نیست، مهم این است که مردم در راحتی و آسایش باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا