بسیج عمومی مراکز درمانی یمن/دولت نجات ملی، ائتلاف عربی را مسؤول ابتلای یمنی‌ها به کرونا دانست

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله، امروز (شنبه) با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی این کشور به دلیل محاصره و حملات ائتلاف عربستان به یمن آماده نیستند، بسیج عمومی تمامی کادر پزشکی و درمانی این کشور را برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

المتوکل در ادامه کشورهای عضو این ائتلاف را مسؤول وضعیت سختی دانست که برای کادر درمانی یمن ایجاد شده است چرا که محاصره یمن و ممنوعیت ورود تجهیزات و لوازم پزشکی برای مقابله با کرونا ادامه دارند.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در ادامه گفت: کشورهای متخاصم با وجود اطلاع از بسته بودن گذرگاه‌های مرزی هزاران یمنی را به سمت این ورودی‌ها سوق داده‌اند و آن‌ها کاملا مسؤول این وضعیت و شیوع این بیماری هستند.

وی اعلام کرد، تمامی دانشجویان دانشکده‌ها و موسسه‌های پزشکی می‌توانند به صورت داوطلبانه در طرح مبارزه با ویروس کرونا شرکت کنند.

همچنین این وزیر یمنی ضمن درخواست از سازمان‌های بین‌المللی برای فراهم کردن فوری ۱۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای این کشور، سازمان‌ جهانی بهداشت، صلیب سرخ و یونیسف را مسؤول این کار و تجهیز بیمارستان‌های یمن دانست.

المتوکل افزود: این وزارتخانه ۱۸ بیمارستان را در صنعا و سایر استان‌ها به آموزش کادر درمانی برای مقابله با کرونا اختصاص داده است.

همچنین عبدالملک العجری، عضو هیات مذاکره‌کننده صنعا تاکید کرد، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن باید از کشورهای عضو ائتلاف عربی بخواهد محاصره یمن را لغو کند.

العجری تاکید کرد، لغو محاصره یمن با توجه به خطرات کرونا بیش از هر زمانی نیاز است چرا که این ویروس تهدیدی برای جان بیش از ۲۰ میلیون یمنی محسوب می‌شود و جامعه جهانی باید مسؤولیت آن را بپذیرد.

متضرر شدن صهیونیست‌های شهرک‌نشین از تحریم کالاهایشان توسط فلسطینی‌ها
هم اکنون بخوانید

همچنین او از درخواست گریفیث برای آزادی تمامی اسرا استقبال کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا