توضیحات اسماعیلی درباره تبادل دو زندانی بین ایران و فرانسه


توضیحات اسماعیلی درباره تبادل دو زندانی بین ایران و فرانسه

سخنگوی قوه قضاییه جزئیاتی از روند تبادل جلال روح الله نژاد مهندس ایرانی که ماه‌ها در زندان‌های فرانسه در بازداشت به سر می‌برد با یک زندانی فرانسوی در ایران بیان کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفت: آقای روح الله نژاد تحت ادعایی با عنوان دور زدن تحریم ها از سویی دستگاه قضایی آمریکا تحت تعقیب قرار گرفته بود و مقامات آمریکایی از کشورهای دیگر خواسته بودند تا نسبت به دستگیری و استرداد ایشان به آمریکا اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه دور زدن تحریم‌ها از سوی روح الله نژاد ادعایی واهی و موضوع فاقد بحث مجرمانه بود، افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در شکستن هیمنه پوشالی آمریکا توفیقی پیدا کرد و حکم ظالمانه‌ی آنها مبنی بر اعزام این شهروند ایرانی که ماه‌ها در زندان فرانسه به سر می‌برد، به آمریکا، لغو شد.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: در یک اقدام کاملاً هماهنگ در بخش های مختلف جمهوری اسلامی ایران اعم از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه، سازمان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه، با تاکید بر استراتژی مقاومت در برابر ظلم ها و زورگویی های آمریکا و همچنین فرهنگ مقاومت در جمهوری اسلامی ایران موفق شدیم که این اقدام خداپسندانه را انجام دهیم.

اسماعیلی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه نیز با عقب‌نشینی دولت فرانسه و پذیرفتن آزاد سازی هموطن ما در اقدامی متقابل یکی از اتباع کشور فرانسه را که به جرم اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود را با تخفیف مجازات در یک فرایند قانونی آزاد کرد و این فرد به کشور خودش بازگشت.

غرب‌گرایان با حضور در کرسی‌های اجرایی و تصمیم‌گیری، برخلاف نظر رهبری عمل کردند
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا