وعده واشنگتن برای رفع بخشی از تحریم‌های ایران

به گزارش ایسنا، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر سازمان جهانی بهداشت در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: واشنگتن به ما وعده داد که بخشی از تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران را رفع کند.
وی همچنین گفت که تماسی با وزیر خارجه آمریکا داشته‌است و بر ضرورت حمایت از ایران در مقابله با بیماری کرونا تاکید کرده‌اند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در گفت‌وگو با فاکس نیوز در اعتماد نو به نقل از برنامه هانیتی شو درباره شیوع ویروس کرونای جدید در ایران گفت که ایران و همچنین کره شمالی کشورهایی هستند که ما اختلافات عمیقی با آن‌ها داریم و مدعی شد: سخت‌کوشانه فعالیت کرده‌ایم تا شرایط بهتری برای مردم‌آن‌ها ایجاد کنیم که بخشی از آن این است که اطمینان حاصل کنیم بتوانیم در صورت امکان کمک‌رسانی‌های بشردوستانه داشته باشیم.

پمپئو در ادامه ادعاهایش افزود: ما به این کشورها تسهیل کمک‌های بشردوستانه از جانب تشکیلات سازمان ملل و کشورهای دیگر را عرضه کرده‌ایم؛ به این کار ادامه خواهیم داد و این کار درستی است که باید در مواقع بحران انجام داد.

به گزارش ایسنا، این ادعای پمپئو در حالی مطرح می‌شود که عدم امکان جابه‌جایی منابع مالی و اقتصادی به دلیل تحریم‌های آمریکا، اصلی‌ترین مانع مبارزه موثر با کرونا در ایران است.

انتهای پیام

روند گفت‌و‌گوها در وین خوب است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا