حماس خواستار حمایت نهادهای حقوقی از اسرای فلسطینی شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی(سما)، عبداللطیف قانوع، سخنگوی جنبش حماس امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای مطبوعاتی ممانعت سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی از انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص اسرا در زندان‌ها و جلوگیری از ورود مواد ضدعفونی کننده به زندان‌ها برای مقابله با ویروس کرونا را یک جنایت ضدبشری خواند.

وی از تمامی سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی خواست برای حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویژه در سایه شیوع گسترده ویروس کرونا و بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به آنان وارد عمل شده و دست به تحرکاتی فوری بزنند.

در همین راستا، جنبش اسیر فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی به جای انجام اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه در زندان‌ها، بیش از پیش حقوق اسرای فلسطینی را نقض می‌کند.

این جنبش عنوان کرد که رژیم صهیونیستی از ورود بسیاری از مواد ضروری از جمله مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی به زندان‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

در این بیانیه آمده است که حبس صدها فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون هیچ تفهیم اتهام یا محاکمه‌ای در شرایط حساس کنونی یک جنایت ضدبشری است.

اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدامات رژیم تصمیم گرفته‌اند دست به اقداماتی اعتراضی علیه سازمان زندان‌های صهیونیستی بزنند.

رژیم صهیونیستی نه‌تنها توجهی به وضعیت اسرای فلسطینی در شرایط حساس کنونی نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند تا از این وضعیت برای سرکوب هرچه بیشتر اسرا به دور از انظار عمومی جهانیان و پیشبرد توطئه های خود علیه آنان استفاده کند.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین هفته گذشته اعلام کرد، رژیم صهیونیستی یک اسیر بیمار فلسطینی در زندان عسقلان را برای مداوا نزد یک پزشک اسرائیلی فرستاده که به ویروس کرونا مبتلا بوده است.

سفر یک ناو هواپیمابر آمریکایی به کره جنوبی برای اولین‌بار پس از چهار سال
هم اکنون بخوانید

رئیس این کمیته اشاره کرد که این پزشک اسرائیلی ۵ روز پیش مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده که به کرونا مبتلا شده است با این حال رژیم صهیونیستی این اسیر فلسطینی را برای مداوا نزد او فرستاده است.

این اسیر فلسطینی پس از بازگشت به زندان با شمار زیادی از اسرای دیگر تعامل و برخورد داشته است و ممکن است افراد دیگری هم به این ویروس مبتلا شده باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا