به زودی روزانه ۴۰ هزار لباس پزشکی تولید می‌کنیم

به گزارش ایسنا، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی لباس پزشکی و ماسک در گفت‌وگو با پایگاه خبریان اظهار کرد: با پیگیری انجام شده و اعلام همکاری مناسب بخش‌های مختلف صنعتی و صنفی کشور، ظرفیت های موجود کاملاً فعال شده و شاهد آن هستیم که در واحدهای عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک کشور که عمدتاً برندهای معتبر کشور به حساب می آیند، امکان تولید ۴۰ هزار دست لباس پزشکی در حال مهیا شدن است.

وی تاکید کرد: تولیدات این واحدها دارای کیفیت بسیار مناسب و محصولات آنها صادرات محور است؛ لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت از این واحدها درخواست کرده تمام توان خود را بسیج کنند و انصافاً هر یک از این واحدها نیز با جدیت و با تمام ظرفیت خود پای کار آمده اند.

صادقی نیارکی اضافه کرد: برای پیگیری مسائل مرتبط با این حوزه، یک ستاد متمرکزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و همچنین پارچه کوت شده با پلی اتیلن که نقش حفاظتی برای کادر درمانی دارد از یک مرجع واحد در اختیار کارگاه‌های مربوطه قرار می گیرد و تولیدات نهایی به وزارت بهداشت و درمان تحویل داده می شود.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرپرست معاونت امور صنایع این وزارتخانه تصریح کرد: گام بزرگی در این بخش برداشته شده و با توجه به قیمت تمام شده این محصولات شاهد هستیم که این واحدها دنبال درآمدزایی خاص و یا منفعت اقتصادی از این بخش نیستند و صرفاً دستمزد کارگران را که در پایان سال و در ایام تعطیل در این واحدها مشغول به کار هستند را مورد توجه قرار داده اند.

دکتر شایان:تدوین سیاست های اعتباری بانک مسکن برای رونق تولید
هم اکنون بخوانید

صادقی نیارکی ادامه داد: در مجموع یک سازماندهی مناسب در این بخش به وجود آمده و تولید مواد اولیه، تولید کالاهای واسطه ای و محصول نهایی جهت تحویل به وزارت بهداشت، روند اصولی به خود گرفته و با توجه به هماهنگی انجام شده با سازمان غذا و دارو، همه تلاش ما بر این محور است این کالاها در اسرع وقت تولید و تامین شوند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: اولین قرارداد تولید لباس پزشکی با این روش به تعداد ۱۵ هزار عدد در روز منعقد شده و مقدمات تولید روزانه ۴۰ هزار عدد در حال آماده‌سازی است.

صادقی نیارکی گفت: هم اکنون تولیدات صنعتی ماسک در سطح کشور به طور روزانه بیش از ۷۰۰ هزار عدد است و با فعال سازی ظرفیت‌های مشابه با همین واحدها در کارگاه‌های صنفی کشور و در سطح استان‌ها، تولیدات این بخش به رقم قابل توجهی در روز ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: در همین یک واحد تولیدی به طور متوسط در روز برای تولید ۴۰۰ هزار عدد ماسک، برش شده و به واحدهای مختلف جهت دوخت ارسال می شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: در بخش ساخت ماشین آلات نیز گروه‌های ویژه‌ای را فعال کردیم و به عنوان نمونه اخیراً دو ماشین در استان اصفهان وارد چرخه تولید شدند و قرارداد ساخت چند ماشین دیگر نیز منعقد شده و حداکثر تا سه هفته آینده پس از تکمیل تحویل واحدهای بهره بردار می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یازده =

دکمه بازگشت به بالا