سیدحسن نصرالله: مبارزه با کرونا، نبردی جهانی است

به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) سخنرانی خود را به منظور بررسی تحولات منطقه و جهان آغاز کرد.

وی در این سخنرانی اعلام کرد، مبارزه با کرونا، نبردی جهانی است. او تصریح کرد: ویروس کرونا به نخستین دغدغه در تمامی جهان تبدیل شده و تنها منحصر به غرب آسیا نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را در میدان جنگ با ویروس کرونا در نظر بگیریم زیرا این جنگ، منحصر به یک شهر و روستا نیست بلکه جنگی جهانی است و مردم جهان با آن درگیر هستند.

نصرالله ادامه داد: در بحبوحه این جنگ دشمنان و اشخاصی وجود دارند که مورد هدف قرار گرفتند و اشخاصی که مورد هدف قرار نگرفته‌اند باید با دشمنان مقابله کنند. گزینه ما در این جنگ، مقاومت کردن در مقابل دشمنی است که به وبایی بین‌المللی بدل شده است و نباید در برابر آن تسلیم و ناامید باشیم.

وی همچنین گفت: همچنان اکثر موارد کرونا، مجهول و نامشخص است و نیاز به تحلیل و بررسی در خصوص آن وجود دارد. نباید در برابر این ویروس تسلیم شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: پیشگیری بهترین گزینه در شرایط کنونی است و ما از شهروندان لبنانی می‌خواهیم به دستورالعمل‌های اعلام شده جهت ممانعت از ابتلا به ویروس کرونا عمل کنند.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: در این جنگ آنچه نیاز داریم، همکاری است و باید با روحیه اخلاقی با کووید-۱۹ مقابله کنیم.

وی در ادامه افزود: کرونا در تمامی مراحل مختلف زندگی مردم و کره زمین تأثیر گذاشته و ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که تهدید آن واضح، روشن و بزرگ است. ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم نه این که بترسیم و تسلیم شویم.

محبوبیت نارندرا مودی از ۱۲ رهبر جهانی دیگر بیشتر است
هم اکنون بخوانید

او گفت: کرونا که یک دشمن قلمداد می‌شود، یک عنصر مجهول و ناشناخته در تمامی ابعاد است و خطرات و پیامدهای آن واضح است و تهدید بزرگی محسوب می‌شود؛ چرا که بر زندگی تمامی اشخاص تاثیر می‌گذارد.

وی همچنین اظهار داشت: در نبرد با ویروس کرونا به شفافیت و صداقت نیاز مبرمی وجود دارد و هر شخصی که احساس می‌کند به این ویروس مبتلا شده یا علائم آن را دارد، باید واقعیت را بگوید یا به بیمارستان برود و درمان شود و یا قرنطینه را آغاز کند. عمل کردن به دستورالعمل‌های مربوط به کرونا مستحب نیست بلکه یکی از واجبات شرعی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: وظیفه شرعی هر شخص این است که از جان خود و خانواده خود محافظت کند. باید به این دستورالعمل‌های ارائه شده مربوط به ویروس کرونا عمل کرد تا بتوان این ویروس را به شکست کشاند. بخش سلامت و بهداشت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

وی افزود: وزارت بهداشت لبنان در تعامل با این ویروس شفاف بوده است و اخبار منتشر شده در خصوص پنهان کردن آمار و ارقام دقیق از سوی وزارت بهداشت و حزب‌الله، عاری از صحت است.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا