روزانه بیش از هفت تن محلول ضد عفونی کننده در کردستان تولید می‌شود

عطاالله حیدری امروز(۲۲ اسفند)  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بسیج همه امکانات تجهیزات و نیروهای این حوزه برای مبارزه با کروناویروس در استان، اظهار کرد: با شیوع این بیماری در استان معاونت غذا و داروی دانشگاه با دادن مجوز به سه شرکت تولیدی، زمینه تولید محلول ضد عفونی کننده در کردستان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه سه شرکت مرتبط در استان مجوز تولید مواد ضد عفونی کننده را از دانشگاه اخذ کردند، افزود: صنایع مذکور شامل شرکت پویندگان زیبا کاویان سقز که قبلا محصولات آرایشی را تولید می کردند با تغییر پروسه و در اختیار داشتن ۱۶ نفر نیرو، روزانه در حال تولید دو تن ماده ضد عفونی کننده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به شرکت دوم سیران یکتای دوشان اشاره و بیان کرد: با تغییر فرآیند و داشتن ۲۰ نفر نیرو روزانه چهار تن ماده ضد عفونی کننده تولید می کند و شرکت سوم، ژیوان طب آسیا در سنندج است که قبلا محصولات بهداشت تولید می کرد، این شرکت نیز با تغییر فرآیند، هم اکنون با داشتن ۱۰ نفر نیرو، روزانه یک تن مواد ضد عفونی کننده تولید می کنند.

حیدری نبود صنایع مرتبط با تولید الکل را در کردستان از جمله مشکلات حال حاضر برشمرد و گفت: با پیگیری های زیاد به عمل آمده در هفته های اخیر ۲۰ تن الکل از استان های دیگر تهیه و در اختیار صنایع مذکور قرار داده شد.

تامین ۴۰ تن الکل به استان کردستان 

وی از ورود بیش از ۴۰ تن الکل به استان در هفته آینده خبر داد و ذکر کرد: در این راستا حجم تولید مواد ضد عفونی کننده در استان افزایش خواهد یافت و در این زمینه تا حد زیادی مشکلات حل می‌شود.

افزایش دوبرابری کلاس های تحویلی در استان مرکزی
هم اکنون بخوانید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به نحوه توزیع مواد ضد عفونی کننده تولیدی در صنایع مذکور در سطح استان، عنوان کرد: به ۷۰ داروخانه سطح شهر سنندج روزانه ۴۸ عدد مواد ضد عفونی کننده تعلق گرفته اما به داروخانه های شبانه روزی روزانه ۹۶ عدد تعلق می گیرد که تاکنون سه مرحله توزیع شده است.

توزیع ۷۰ هزار ژل ضد عفونی کننده در داروخانه ها

حیدری با اشاره به اینکه در شهرستان ها نیز هر سه روز یک بار، ۱۲۰ عدد مایع ضد عفونی کننده به داروخانه ها تعلق می گیرد، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده تعداد ۷۰ هزار ژل ضد عفونی کننده توسط شرکت های دارویی در داروخانه ها و مراکز درمان استان توزیع می شود.

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر سه شرکت مذکور، به یک شرکت دیگر نیز مجوز تولید محلول ضد عفونی کننده داده شده که با ورود الکل به استان و تخصیص سهمیه به آن روزانه ۲ تن به ظرفیت تولید محلول ضد عفونی کننده استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا