گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با یکی از رهبران طالبان

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از گفت وگوی تلفنی «خوب» خود با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد گروه طالبان، خبر داد.

این گفت‌وگوی تلفنی سه روز بعد از امضای توافق صلح بین نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در دوحه انجام شد. انتظار می‌رود این توافق صلح در ۱۴ ماه آینده به خارج شدن نیروهای خارجی از خاک افغانستان و در نهایت پایان خشونت‌ها در این کشور ختم شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در خصوص تماس تلفنی با یکی از رهبران طالبان گفته است: رابطه بسیار خوبی با ملا دارم. ما امروز یک گفت‌وگوی طولانی خوب داشتیم و می‌دانید که آنها می خواهند خشونت‌ها را متوقف کنند. آنها علاقه مند هستند خشونت پایان یابد.

وی با تأکید بر این که آمریکا و طالبان خواهان پایان یافتن درگیری در افغانستان هستند، گفت: فکر می‌کنم همه ما علایق مشترک داریم.

طبق این گزارش رئیس جمهوری آمریکا حاضر نشد تایید کند که این نخستین باری بوده که با طالبان گفت وگو کرده است. دونالد ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا این اولین باری بود که با طالبان صحبت می کردید، اظهار داشت: نمی‌خواهم این را بگویم.

توافق روز شنبه بین زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا و ملا عبدالغنی برادر، رئیس شاخه سیاسی طالبان به امضا رسید. در مراسم امضای این توافق مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز حضور داشت.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان پیشتر در توییتی از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با ملابرادر خبر داده بود.

گروه طالبان در افغانستان هم در بیانیه‌ای گفته است که این گفت‌وگوی تلفنی ۳۵ دقیقه طول کشید.

آمادگی مسکو برای ادامه میانجی‌گری‌ها درباره حل مناقشه قره‌باغ
هم اکنون بخوانید

گروه طالبان همچنین اضافه کرده است، ملا عبدالغنی برادر در این تماس تلفنی به دونالد ترامپ گفته است که اگر آمریکا به این توافق پایبند باشد، طالبان و ایالات متحده در آینده رابطه مثبتی خواهند داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا