اعطای مجوز تولید ژل ضدعفونی به ۷ کارخانه استان مرکزی/۹۷ مبتلا و ۱۳ بهبودیافته کرونا تا امروز

محمد جمالیان عصر سه شنبه ۱۳ اسفندماه در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی در جمع پایگاه خبریان بیان کرد: توزیع الکل از دیروز در سطح استان آغاز شده است و طبق تصمیم قرارگاه، تولیدات الکل به کارخانجاتی هدایت می شوند که ژل ضدعفونی دست تولید کنند. تاکنون به هفت کارخانه مجوز تولید ژل دست داده شده است. با تحویل الکل به سرعت تولید انجام می شود و تا هفته آینده در کل استان ژل ضدعفونی دست توزیع خواهد شد.

جمالیان در خصوص تامین ماسک گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار عدد ماسک به دانشگاه علوم پزشکی اراک تعلق گرفته که باید به کادر درمان رسانده شود و با توجه به نگرانی که بین مردم و جامعه وجود دارد تعدادی از این ماسک ها بین داروخانه های خصوصی توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق تصمیم وزارتخانه و شخص وزیر تمامی تولیدات شرکت های تولیدکننده ماسک در کشور از جمله شرکت تولیدکننده ماسک در شهرستان زرندیه استان مرکزی، در اختیار وزارت بهداشت است و این تصمیم فقط در مورد این شرکت تولید کننده نیست بلکه تمامی شرکت های تولیدکننده ماسک در کشور موظفند تولیدات خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز مراکز درمانی به ماسک ۱۰ برابر شده است، گفت: تصمیم گیری در امر توزیع ماسک توسط وزارتخانه انجام می شود و اعتقاد دارند که در وهله اول کادر درمان و بیماران بستری در مراکز درمانی محافظت شوند.

وی افزود: طبق اعلام وزارتخانه یک هواپیمای حامل ماسک وارد کشور شده است و براساس این واردات وزارتخانه برای چند روز از تامین نیاز کادر درمان و بیمارستان ها اطمینان دارد و قرار است تولیدات ماسک در کشور زیرنظر شرکت تولید کننده از طریق شرکت توزیع در اختیار داروخانه های خصوصی قرار گیرد و روزانه توزیع شود. البته در این خصوص نیاز به مراجعه یکباره و ناگهانی مردم برای دریافت ماسک نیست چراکه توزیع روزانه نیاز موجود را تامین می کند.

تولید روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در استان مرکزی
هم اکنون بخوانید

جمالیان در خصوص آمار مبتلایان کرونا در استان گفت: تاکنون ۹۷ نفر در استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۳ نفر بهبود یافته اند و ۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا